9 december 2013
Trådstartare
Köpte nyligen en Corolla -07 Sedan och efter 2 dagars körande började det låta oerhört högt efter att bilen rullar igång mellan 0-30 km/h, precis som om det är ett bromsok som krånglar (låter som att något ligger emot däcket). Det försvinner efter ca 100 meter men låter man bilen stå i 10-15 minuter eller längre och ska ut och köra igen så är ljudet tillbaka.
Åkte självklart till verkstad med bilen, och förklarade precis som ovan men efter att ha väntat i ett par timmar får jag ett samtal om att de inte ser något fel alls på bilen. De skickade hem mig och sa att jag får köra vidare, och skulle det fortsätta så får jag höra av mig igen.
Det fortsatte alltså på samma sätt, och jag körde in med bilen igen imorse. Då, innan de ens hade kollat på bilen, sa de att det är fullständigt vanligt på Toyota och att det bara är så bilen kontrollerar att ABS-systemet funkar. Trodde inte på det för fem öre utan sa till dem att kolla upp det igen eftersom jag vägrar köra med en bil som inte funkar som den ska.
Vad tror ni det kan vara för fel? Har någon erfarenhet av detta och kan hjälpa mig?