2785
Sök

Tjenare köpte en volvo 850 2.0 1995 för 500 spänn idag och lyckades starta upp den

367 Inlägg
10 december 2013
Trådstartare
Ah som sagt jag fick igång bilen för att jag upptäckte att ett överbelastningsrelä va trasigt så bytte det. sen gick den igång men sen så såg jag att det knappt va nå vatten eller olja i den. så åkte och hämtade och hällde i. då när jag hade hällt i det så starta den inte. tänkte då att det kanske var för att batteriet va dåligt så satt då på en start hjälp men det hjälpte ju inte så då gick jag och lyssnade på pumpen och den låter men den låter jävligt svagt så då funderar jag på om det är pumpen som är slut
Senast redigerat av Expert (10 december 2013)

367 Inlägg
10 december 2013
Trådstartare
Ja testade också att släppa på trycket vid fuilrailern men det va inte som. En dusch det ran ut lite fort mer eller mindre

Forummoderator
26 470 Inlägg
10 december 2013
Expert skrev:
Ah som sagt jag upptäckte att ett överbelastningsrelä va trasigt så bytte det sen gick den igång men det öva knappt nå vatten eller olja i den så åkte och hämtade och hällde i då när jag hade hällt i det så starta den inte tänkte då att det kanske va för att batteriet va dåligt så satt då på batteri hjälp och man har att bilen är liksom på gränsen till att starta men startar ändå inte kan det va soppa pumpen som gav upp man hör den om man ligger i bak men på mina andra 850 bilar kan man sitta i kupén och höra pumpen tänkte eftersom dom ger ju upp efter 10000 mil pumparna och bilen har gått 29600 mil tacksam för svar

Va?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

170 Inlägg
10 december 2013
kolla felkoder  wink

Gör om, Gör rätt.
Innan Volvo 850 lanserades tillverkade Volvo endast traktorer.
Hellre en kråka i näsan än en skata i sängen.

367 Inlägg
10 december 2013
Trådstartare
Willmaister740 skrev:
kolla felkoder  wink

Den har inga felkoder men pumpen ger ju inga felkoder heller tänkte först att det kanske va kamremmen som hoppade fel eller nåt annat mysko men det verkar typ va pumpen efter som det är så dåligt tryck

367 Inlägg
10 december 2013
Trådstartare
Eller är det ingen som har varit med om att soppa pumpen har vart dålig och Gett för dåligt tryck

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
11 december 2013
va länge sen jag åkte 850 dynga . men den jag hade va pumpen lite mupp på. och blev klenare och klenare för varje dag som gick tills den total stannade symptomen. va att den startade segare och segare för varje gång.
köpte ny pump för en 300 lr nått sånt på skruvat.se slängde i pisset den funkade som den skulle igen sen va de bara och sälja. big_smile
då va de fabriks pumpen som hade gett upp efter 25 k mil

Forummoderator
26 470 Inlägg
11 december 2013
MrEricsson skrev:
va länge sen jag åkte 850 dynga . men den jag hade va pumpen lite mupp på. och blev klenare och klenare för varje dag som gick tills den total stannade symptomen. va att den startade segare och segare för varje gång.
köpte ny pump för en 300 lr nått sånt på skruvat.se slängde i pisset den funkade som den skulle igen sen va de bara och sälja. big_smile

Och detta kallar du "dåligt"?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
11 december 2013
Mack skrev:
MrEricsson skrev:

jepp för 850 modellen överlag är ren dynga
grabben här i tråden kan ju skratta sig lycklig att man inte gav mer än 500 för den

Forummoderator
26 470 Inlägg
11 december 2013
MrEricsson skrev:
Mack skrev:
MrEricsson skrev:

jepp för 850 modellen överlag är ren dynga
grabben här i tråden kan ju skratta sig lycklig att man inte gav mer än 500 för den

Så tack vare att du har ägt en som förmodligen har misskötts år efter år, så är hela 800-segmentet dynga.
Jo men då vet vi det.

I så fall antar jag automatiskt att 200-serien..ja 900-serien också är dynga, för dom har du ju både haft och haft problem med också?

170 Inlägg
11 december 2013
håller med mack, alla bilar har sina svagheter och ingen bil är väl "dynga" om man tar hand om dem.

Gör om, Gör rätt.
Innan Volvo 850 lanserades tillverkade Volvo endast traktorer.
Hellre en kråka i näsan än en skata i sängen.

2 452 Inlägg
11 december 2013
allt över 20000 mil för en sådan pump är helt okej,för dom ger upp nånstans därefter,det gjorde det på pojkens bil med....gick hur bra som helst när man provkörde den för att sen på hemvägen bara dö...då gav pumpjävulen av mitt på motorväg,så det blev bogsering bytte den nu går hans bil som en klocka.

döden kommer tillbaka

Fri fart för ett fritt folk!
14 687 Inlägg
11 december 2013
turbodeath skrev:
allt över 20000 mil för en sådan pump är helt okej,för dom ger upp nånstans därefter,det gjorde det på pojkens bil med....gick hur bra som helst när man provkörde den för att sen på hemvägen bara dö...då gav pumpjävulen av mitt på motorväg,så det blev bogsering bytte den nu går hans bil som en klocka.

hade en som gick klockrent tills man åkte in på macken och tankade sen var den död..
tog en stund och några öppningar av tanklocket så gick den som vanligt igen.

men bara när man tankade aldrig annars smile

ibland kan man bli galen på dessa pumpar.
fast fördelen att du byter ut den på 15-20minuter säkert kortare om man bytt ett par smile

Kör fort så hinner inget hända...

Sök