1916
Sök

Väg säger nya lagen om förbud mot SMSandet och prata i telefonen?

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
12 december 2013
fadret skrev:
azid skrev:
fadret skrev:
Lite roligt det här,såg idag vid Coop i Skövde där polisen tog en taxiförare som höll på med taxametern samtidigt han skulle parkera och släppa av en äldre dam,polisen hade stor nykterhetskontroll där pga systemet ligger där också.Den taxiföraren fick en böteslapp på 4000 kr,det roliga hör till att den taxiföraren är en bekant till mej och min fru,han har flera gånger sagt att en taxiförare klarar sej bättre än en vanlig Svensson.HAHA säger jag.

Han fick dessa böter på plats?

Japp,har sett bötesföreläggandet

Vad fick han böter för? Vad begick han för brott?  Då dessa brott ska tas upp av åklagare och den vägen ska bedömas vad det blir för straff.

2slow

KHRacing
12 december 2013
DusanMandick skrev:
kvinnor som sitter o pillar med smink och fixar håret i bilen varje jä##a dag på väg in till jobbet i sina yarisar är 1000 ggr farligare än nån ungdom som sitter o pratar i mobilen!

hat mot kvinnor eller bara litte skämtsamt.. men där är inte den minsta skillnad. ögonen på vägen & båda händerna på ratten är vad som "gäller".

2 452 Inlägg
12 december 2013
det behöver dom inte är ju upp till polisen först o göra bedömning med den nya lagen,sen om du överklagar o vill ha det till rätten ,så maste du ju bestrida det med,kan bli dyrt om du förlorar i rätten.sen undrar jag vad är det som är så viktigt att man måste smsa när man kör?då stannar man väl hellre....nä borde bli ännu dyrare o det är väl inga problem för polisen o se om man har smsat,är ju bara o be om telefonen så kan dom ju se det....

döden kommer tillbaka

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
12 december 2013
turbodeath skrev:
det behöver dom inte är ju upp till polisen först o göra bedömning med den nya lagen,sen om du överklagar o vill ha det till rätten ,så maste du ju bestrida det med,kan bli dyrt om du förlorar i rätten.sen undrar jag vad är det som är så viktigt att man måste smsa när man kör?då stannar man väl hellre....nä borde bli ännu dyrare o det är väl inga problem för polisen o se om man har smsat,är ju bara o be om telefonen så kan dom ju se det....

Nej, polisen skriver rapport och åklagare måste gå vidare. Nej igen, det blir inte dyrare om du nekar till trafikbrott och låter det gå till rätten. Du betalar böterna du blir tilldömd och sen är det bra.

2slow

1 125 Inlägg
12 december 2013
azid skrev:
turbodeath skrev:

Nej, polisen skriver rapport och åklagare måste gå vidare. Nej igen, det blir inte dyrare om du nekar till trafikbrott och låter det gå till rätten. Du betalar böterna du blir tilldömd och sen är det bra.

Fel fel,du kan även bli dömd till att betala rättegångskostnad,jag vet för jag åkte på det i Oktober när jag satte mej emot överlast.

5 111 Inlägg
12 december 2013
fadret skrev:
Volvo544special65 skrev:
HayesNine skrev:
Only in Sverige... Vilka skitlagar vi har...

I Norge får du inte ens prata i telefonen (om jag inte totalt missuppfattat deras bestämmelser) under körning.

Hade folk kunnat sköta detta hade ju lagarna inte behövts, men nu är det alltför många som inte förstår det, och då behövs de tyvärr.

Det får du om du använder handsfree.England har samma.

Kanske var så, men det är ju fortfarande striktare än i "skitlandet Sverige" då med andra ord. wink

Random Hero
4 047 Inlägg
12 december 2013
fadret skrev:
DusanMandick skrev:
kvinnor som sitter o pillar med smink och fixar håret i bilen varje jä##a dag på väg in till jobbet i sina yarisar är 1000 ggr farligare än nån ungdom som sitter o pratar i mobilen!

Tror inte riktigt du vet vad du pratar om,är bara ca 14 dagar sedan en kille körde ihjäl en dam när han satt och sms:ade,stog ju och läsa i SLA,ska se om jag kan scanna in den.

jag vet precis vad jag pratar om, har sett två tre bilar bara i år vända i diket. sekunderna innan satt det varje gång en dam i bilen o piffa till håret. smsande är ett vanligare problem men hålla på med håret o sen krocka pga de.....

Dog food lid. Backwards

Avstängd
10 388 Inlägg
12 december 2013
DusanMandick skrev:
fadret skrev:
DusanMandick skrev:

Tror inte riktigt du vet vad du pratar om,är bara ca 14 dagar sedan en kille körde ihjäl en dam när han satt och sms:ade,stog ju och läsa i SLA,ska se om jag kan scanna in den.

jag vet precis vad jag pratar om, har sett två tre bilar bara i år vända i diket. sekunderna innan satt det varje gång en dam i bilen o piffa till håret. smsande är ett vanligare problem men hålla på med håret o sen krocka pga de.....

Där tror jag iofs att du tar i, med att det är ett "vanligt" problem

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök