Jo det är sant att den knacka mer när jag drog ur kabeln men äre inte som tidigare sa tror du då?. utan bensin så åker den ju bara med utan att kunna förbränna något. har även kollar kolvarna med kamera och såg aldrig några märken eller så på kolven. men kan ta ett komp på cylindrarna innan den blir riven då jag själv tycker det låter mer från ventilkåpan en för under bilen.
Hej! Låter som en hydraulisklyftare som trilskas! Lyft på ventilkåpa och kolla! Om det inte ger något så ta av toppen och kolla ventillyftarna, det är ju bra mycket enklare än att byta vevaxellager. Har svårt att tänka mig att ett vevaxellagerras kan komma bara så där och vevaxelras har en mer malande ton. Kolvbultslagerras har jag också svårt att tänka mig bara kommer så där hipp som happ.
Hej! Låter som en hydraulisklyftare som trilskas! Lyft på ventilkåpa och kolla! Om det inte ger något så ta av toppen och kolla ventillyftarna, det är ju bra mycket enklare än att byta vevaxellager. Har svårt att tänka mig att ett vevaxellagerras kan komma bara så där och vevaxelras har en mer malande ton. Kolvbultslagerras har jag också svårt att tänka mig bara kommer så där hipp som happ.
Svaga punkten på dessa motorerna är vevlagren. Dessa motorer har ingen ventilkåpa som andra motorer utan ventilkåpan agerar även överfall till kamaxlarna. Vevlager är extremt mycket enklare att byta än att lyfta ventilkåpa eller topp, men låter det sådär så är det motorbyte som gäller.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Kommer börja med ta ner tråget och kolla. Finns ingen motor i Sverige till denna har redan försökt hittat en innan renoveringen just T3 motorn är tydligen svår och få tag på.
Kommer börja med ta ner tråget och kolla. Finns ingen motor i Sverige till denna har redan försökt hittat en innan renoveringen just T3 motorn är tydligen svår och få tag på.
Varför inte byta till en normal 2.3:a då? För kör du runt med trasigt vevlager så räcker det inte att titta motorn hel, den behöver bytas.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Kommer börja med ta ner tråget och kolla. Finns ingen motor i Sverige till denna har redan försökt hittat en innan renoveringen just T3 motorn är tydligen svår och få tag på.
Varför inte byta till en normal 2.3:a då? För kör du runt med trasigt vevlager så räcker det inte att titta motorn hel, den behöver bytas.
har inte kört med bilen. har endast haft igång den när jag har spelat in något klipp
Så bilen bogserades när du stod vid vägkanten och uppmärksammade att du hade kasst med olja i motorn?
körde från vägkanten ca 2 km till OKQ8 och kasta i olja. blev aldrig bättre så tog den med släp hem. kommer under dagen att riva tråget och kolla hur det ser ut. ser det jävligt ut så åker motorn ur för renovering igen!
Så bilen bogserades när du stod vid vägkanten och uppmärksammade att du hade kasst med olja i motorn?
körde från vägkanten ca 2 km till OKQ8 och kasta i olja. blev aldrig bättre så tog den med släp hem. kommer under dagen att riva tråget och kolla hur det ser ut. ser det jävligt ut så åker motorn ur för renovering igen!
Ja men då har du väl kört med den o även kört den med vetskap om att du hade låg oljenivå!