MustangFB1968 skrev:
it_mutt skrev:
MustangFB1968 skrev:
Du får kolla med VAG-com vad du får för värden från givare ,kan vara givarfel eller fel på instrumenteringen.
Hoppas du köpte termostaten på VAG (orginal) fler som haft problem med pirat termostater ,ink mig .
Varför vagcom...kolla på AC:n istället. (Jo du kan få fram motortemp via ac:n)
Nu vart jag nyfiken på hur ?

Då ska vi se om jag kommer ihåg hur utan att vara i bilen;
Tryck in knappen för "återcirkulation" och tryck sen på "upp-pilen" (dvs knappen för att skicka värmen manuellt till rutan). Då ska det dyka upp "1C" i den ena displayn. (den vänstra vill jag ha för mig).
Detta är vilken "kanal" man använder. Tryck på temp upp (+) och temp ner (-) för att välja kanal. När man hittat rätt kanal, så trycker man på "återcirkulation" igenför att välja kanalen, och värdet ska visas.
(sen är det det temp upp och temp ner (dvs "+" och "-" för att byta kanal igen) )
Och, jag har för mig att det är kanal 51 för att visa kylvätsketempen
Har någon lista liggandes någonstans på vilka kanaler som är vad, men jag vet inte riktigt var. Går att få fram hastighet, varvtal på motorn och en "massa bråte" därigenom.
Värt att nämna är att detta är "exakt" värde. Dvs; den kommer när en fungerande tempmätare visar 90c, visa antingen strax under eller över - fullt normalt dock.
Funkar det inte så tjoa till, så ska jag gå ut i bilen o kolla hur det är man gör.