Maxxecu eller nira? B5234T

Andersson_673
28 juli 2013 · 70 Inlägg

Går i planer på att köpa ett eftermarknads sprut, har suttit och kollat på maxxecu och nira. Dom ligger i samma prisklass, frågan är vilket som är mest värt att köpa och "enklast" att använda/mappa?

-Westerlund- Tokig maskinmekaniker
29 juli 2013 · 469 Inlägg

Är verkligen ingen expert, men jag lägger min röst på MaxxECU, laddade ner Mtune idag och lekte med lite inställningar och det är verkligen inte raketforskning, det är ju trots allt utvecklat för att vara användarvänligt

tpc_
29 juli 2013 · 516 Inlägg

Kan inte uttala mig om nira.men kommer köra maxxecu i min.jämför man det med dta s80 jag hade i förra bilen så är de som dag och natt i programvaran.maxxecu är väldigt lättförståeligt,användarvänligt och väldigt bra support.mkt bra överblick över alla parametrar och skyddsfunktioner med.

men som sagt har aldrig kollat eller varit i kontakt med nira.

Senast redigerat av tpc_ (29 juli 2013)

Bygger Volvo S60 RWD för dragrace http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262890
Volvo S60 "T5 RWD" (2004)
HenrikR
3 augusti 2013 · 87 Inlägg

maxxecu för hela slanten då du kan styra bra mycket mer än vad man kan med nira... ta bara som en sådan sak att utgångaran till att styra bränslepump, kylfläkt , eller övriga givare är upptagna för att du vill styra något mer så kan du tex ta en utgång fårn en spridare om du nu inte använder alla 8 som följer med till maxxecun och sen döper du om just den utgången till det du skall använda den till... jag kopplade senast ett igår... och man fattar nästan allt program varan är ju så lätt å fatta å du får en över blick som slår det mesta på marknaden....

Mitsubishi evo 9 "Black Lady 861Hk" (2006)
Volkswagen TOUAREG TDI "Dragbilen" (2012)
Thedriftking
3 augusti 2013 ·

MaxxEcu!

Deras program är hur enkelt som helst och supporten är grym.
Kör på det och du lär inte bli besviken

tobbeh78 !
3 augusti 2013 · 543 Inlägg

Om du inte ska mappa själv så kolla med han som ska göra det.
Kan han inget av dom så är risken att det blir dåligt även med ett dyrt sprut ;-)

Trött och bitter?? javisst!
Tomas_H
3 augusti 2013 · 486 Inlägg

Fördelen med Nira i7x är att det hanterar direktinsprutning vilket, märkligt nog, inte maxecu gör. Det kan vara bra att känna till om man vill sätta i en modernare motor längre fram.

Annars håller jag med tobbeh78. Prata med personen som ska mappa om vad den är duktigast på.
Båda är uppenbarligen väldigt bra sprut.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!
Volvo 760 (1987)
sexy_d
3 augusti 2013 · 665 Inlägg

Maxxecu !!

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
Nisse_Jarnet
4 augusti 2013 · 77 Inlägg

MaxxECU, Vipec eller Autronic SM4 röstar jag på.

BMW 325 turbo "M50" (1988)
BMW 325ix turbo 4wd "M50" (1989)
torpis Forummoderator
4 augusti 2013 · 10 572 Inlägg

Max ECU har klart kul funktioner så som ingångar för K-givare(avgastemp) bluetooth med Android-app och ett lättarbetat mapp-program.

Jag har kört och rekommenderat Nira i alla år men har just sålt mitt Nira, kanske blir det Maxx...  Säger inte att någonting är egentligen bättre eller sämre bara att jag vill prova något nytt.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Arash Pro Tuner @ PBZ.se
8 januari 2014 · 116 Inlägg

Det finns en massa nya billiga sprut som har en hel del utveckling kvar innan de kan mäta sig med beprövade gedigna styrsystem.

Min röst lägger jag på Haltech. Ett PS500 får du för under 8500kr. Filmer, bilder, anvisningar, manualer mm. hittar du på hemsidan.

Hör av dig om du har några frågor eller funderingar.

Mvh
Arash

Nissan Skyline R33 GTS-25T "PBZ Carbon R33" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang