2043
Sök

Volvo 855 T5 Magnetventil Koppling!?

110 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
#1
Tjena har en Volvo 855 T5 som inte laddar fullt ut och gissat på Magnetventilen som slutat funka men om den kopplas fel laddar den inget alls eller fortfarande lite grann? för kollat på kopplings schemat för vakuumslangarna och min är kopplat typ tvärt om: Övre delen på MV går till Luftintaget efter LMM , Mitten till Wastegaten , och Undre går till Nipplen uner turbon.

Så hur går bilen när det är fel kopplat?!

''Boys Will Always Be Boys''

Large Cap
1 816 Inlägg
18 mars 2013
#2
Är MV:en kass så går den till GLT(grundladdtryck) som är 0,4 bar. Har du kopplat vakumslangarna till MV:n rätt nu?

110 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
#3
Nää inte ännu ska testa engligt schemat för vill bara veta går den alls eller inte när vakuumslangarna är fel eftersom den laddar enligt mätarn hälften alltså typ GLT tryck

''Boys Will Always Be Boys''

Large Cap
1 816 Inlägg
18 mars 2013
#4
Ja, det går att köra bilen när den laddar GLT.. Är väl tänkt som ett "åka-till-verkstan-läge"
Koppla vakumslangarna rätt så ska det funka bättre smile

110 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
#5
Vet ju inte om fel eller inte testar enligt schemat tongue

''Boys Will Always Be Boys''

Large Cap
1 816 Inlägg
18 mars 2013
#6
JeppEs94 skrev:
Vet ju inte om fel eller inte testar enligt schemat tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/28952/641485_x8m0dd.jpg
Koppar du så blir det rätt smile annars förstår jag inte hur du menar...

110 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
#7
Mjo mitt e inte kopllat sådär men hade hjälpt vilken färg ska gå till vilken port? Grön Gul Blå tror det jag hade på min MV

''Boys Will Always Be Boys''

Large Cap
1 816 Inlägg
18 mars 2013
#8
JeppEs94 skrev:
Mjo mitt e inte kopllat sådär men hade hjälpt vilken färg ska gå till vilken port? Grön Gul Blå tror det jag hade på min MV

-kompressorhus (rödmärkt)
-insugs slangen (vitmärkt)
-WG (gulmärkt)

Large Cap
1 816 Inlägg
18 mars 2013
#9
Om din MV skulle ha andra färgmarkeringar så är det bara att kolla på bilden som jag länkade och koppla in vakumslangarna efter hur det är draget på den smile Lycka till !

110 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
#10
Ingen skillnad blev det testade också dra ur kontakten till MV och ingen skillnad gissar på att den har givit upp

''Boys Will Always Be Boys''

53 Inlägg
9 januari 2014
#11
JeppEs94 skrev:
Ingen skillnad blev det testade också dra ur kontakten till MV och ingen skillnad gissar på att den har givit upp

Blev det någon skillnad när du bytte? Har nämligen samma problem smile

Ställ cykeln i stället istället

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
10 januari 2014
#12
magnetventilen används vid flera olika tillfällen i bilen,

om du har automat med vinterläge, vid vinterläge sänker den till GLT
ifall du har bränsle relaterad felkod satt (eller om styrboxen funderar på att sätta) sänker till GLT (tex ifall man tankat för mycket etanol)
ifall bilen upplever spikningar

men de gillar att gå sönder, så börja med byte...



Sök