HJÄLP!!! BMW 525 sport -02

audi-A_4
22 januari 2014 · 74 Inlägg

janli skrev:

audi-A_4 skrev:

janli skrev:

Jag skulle leta vidare, bilen som du har tittat på känns fel. Bilen har haft 9 ägare och bara gått 12300 mil på 13 år. Du får inte stirra dej blind på utrustningen..

Vad skulle du rekommendera för bil om jag har en budget på 70 k? Vad ska man tänka på?

Du har fått bra förslag, BMW, AUDI VOLVO mm, men glöm inte att titta på bilens historik. En genomsnittsbil rullar ca. 1500mil/år, kolla antal ägare, ta reda på tidigare ägare och ring dom.

Tack för tipset. Det där med tidigare ägare var ganska bra förslag. Hur kan man ta reda på såna uppgifter?

baltis
23 januari 2014 · 1 948 Inlägg

1500mil/år är väääldigt lite på en diesel. 2500 mil/året brukar nästan räknas som lite smile

Angående a6 så är det en stor bil, har du användning för en så stor bil? Både drar mer soppa (mer vikt att konka runt på) samt dyrare i skatt än t.ex en Passat.
Angående mercedes så tycker jag att dom känns väldigt gamla, en golf från 98 känns nästan modernare än en mercedes från 05.

JAG hade som sagt valt en 320d eller en passat. Dom som drar minst soppa dessutom.

audi-A_4
23 januari 2014 · 74 Inlägg

baltis skrev:
1500mil/år är väääldigt lite på en diesel. 2500 mil/året brukar nästan räknas som lite smile

Angående a6 så är det en stor bil, har du användning för en så stor bil? Både drar mer soppa (mer vikt att konka runt på) samt dyrare i skatt än t.ex en Passat.
Angående mercedes så tycker jag att dom känns väldigt gamla, en golf från 98 känns nästan modernare än en mercedes från 05.

JAG hade som sagt valt en 320d eller en passat. Dom som drar minst soppa dessutom.

Vad tycker du om 525 alt 530 diesel varianten?  Det är svårt att hitta en 320 med bra utrustning under 90 k.
Har hittat 525 d 04 för 81 k och 530 för 89 som har bla gps och möjlighet att sammankoppla luren till bilen.

Annars finns det passat 2,0 fsi för ungefär samma pris som 525an dock är det bensinaren och inte diesel.

PS
Uppskattar att du tar dig tiden att hjälpa mig.

janli
23 januari 2014 · 91 Inlägg

audi-A_4 skrev:

janli skrev:

audi-A_4 skrev:

Vad skulle du rekommendera för bil om jag har en budget på 70 k? Vad ska man tänka på?

Du har fått bra förslag, BMW, AUDI VOLVO mm, men glöm inte att titta på bilens historik. En genomsnittsbil rullar ca. 1500mil/år, kolla antal ägare, ta reda på tidigare ägare och ring dom.

Tack för tipset. Det där med tidigare ägare var ganska bra förslag. Hur kan man ta reda på såna uppgifter?

Här kan du få fram uppgifter..

http://www.transportstyrelsen.se/sv/vag … aruppgift/

janli
23 januari 2014 · 91 Inlägg

baltis skrev:
1500mil/år är väääldigt lite på en diesel. 2500 mil/året brukar nästan räknas som lite smile

Angående a6 så är det en stor bil, har du användning för en så stor bil? Både drar mer soppa (mer vikt att konka runt på) samt dyrare i skatt än t.ex en Passat.
Angående mercedes så tycker jag att dom känns väldigt gamla, en golf från 98 känns nästan modernare än en mercedes från 05.

JAG hade som sagt valt en 320d eller en passat. Dom som drar minst soppa dessutom.

Han letade efter en bensinare och dom ligger på ca. 1500mil/år..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang