Bästa möjliga 18" sommardäck i dimensionen 235/40/18? :)

torpis Forummoderator
8 mars 2014 · 10 572 Inlägg

martinn skrev:
Tack för alla svar hittils! Ska kika upp alla och se va det blir av detta. Vill ha riktigt bra däck och inga kinadäck som man halkar runt med! smile

Fördomar kan man vara utan, Nankang...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
FordRSC Los geht's, Schumacher
8 mars 2014 · 1 510 Inlägg

Några kinadäck har väl börjat leverera, men många är säkerligen 20 år efter i utvecklingen!

Visserligen vinterdäcktest, då det näst sämsta däcket hade stanna på cirka 70m, då gled det sämsta däcket vidare glatt och bilen gled av testbanan! Sommardäck av bra kvalité stannade bättre än just det kinadäcket! tongue

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
YEE
9 mars 2014 · 23 Inlägg

Vad är skillnaden på hakka black och zline? är ju exakt samma mönster bara att zline är hälften så billig...
Sen undrar jag också om det är fälgskydd på dessa däck, för det står ingenstans om det

skalman_740
9 mars 2014 · 46 Inlägg

YEE skrev:
Vad är skillnaden på hakka black och zline? är ju exakt samma mönster bara att zline är hälften så billig...
Sen undrar jag också om det är fälgskydd på dessa däck, för det står ingenstans om det

mest troligt måste det vara däckblandningen som är annorlunda mellan dem så även om dem har samma mönster så kan dem bete sig annorlunda i kurvor, slitas upp annorlunda

dont take your life for granted for one day it all might be over
Erick
9 mars 2014 · 4 767 Inlägg

Jag kör på Achilles-däck på skylinen, åkt på några banträffar med dessa också när dom inte tillåtit slicks, och jag är grymt imponerad av greppet i de däcken.
Med tanke på att jag ger 635 kr däcket för 235/40R18 monterat och klart...

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
FLindgren
9 mars 2014 · 5 089 Inlägg

skalman_740 skrev:

YEE skrev:
Vad är skillnaden på hakka black och zline? är ju exakt samma mönster bara att zline är hälften så billig...
Sen undrar jag också om det är fälgskydd på dessa däck, för det står ingenstans om det

mest troligt måste det vara däckblandningen som är annorlunda mellan dem så även om dem har samma mönster så kan dem bete sig annorlunda i kurvor, slitas upp annorlunda

Hakkadäcken får bara säljas i norden.  Zline är för södra europa och har inte samma gummiblandning.

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
martinn
11 mars 2014 · 2 624 Inlägg

Tack för alla svar igen! smile

Fick bli Goodyear Eagle F1 AS2 smile

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
infected_markan
11 mars 2014 · 105 Inlägg

Bra val. Kör så det ryker smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang