Vågar man köpa ett öppet sportluftfilter?

HereComesTrouble Livsnjutare
10 mars 2014 · 1 707 Inlägg

Walleandersson skrev:

HereComesTrouble skrev:

Walleandersson skrev:
finns fler nackdelar än fördelar mot sportfilter
GER VERKLIGEN INGEN MER EFFEKT ( om inte snabbare gasrespons är bort räknad)

Man bör förtydliga att på en Original bil är det snarare en nackdel att montera öppet filter..
Medan en trimmad behöver mer luft, där fungerar inte original filtret längre.

Sätter man sedan filtret så det bara får kall luft och rengör det med 500 mils intervaller, dvs samma som du bör byta olja på en modifierad bil så finns det i princip enbart fördelar med öppet filter.

jadå jag trodde det framgick att bara du monterar ett sportluft filter så får du inte mer effekt för det. så det var helt rätt
självklart mer förbränning mer luft och det hade jag också gjort om jag hade en 7.1Ltrimmad V8 då hade jag också monterat dubbla sportfilter ist för orginal.

men nu tog det det som trimma en orginal bil.
och jag tror ändå att om man bara chiptrimmar och höjer laddtryck i en turbo maskin så kan man köra med orginalfiltret.

jag har fått för mig att 940LTT/ftt turbo luftfilter ska klara upp till 300Hk om man byter till en sportfilter insatts.
ska tydligen gå o köpa på Vparts

men men det kan va bara något jag har fått för mig smile
jag tycker man ändå ska köra med riktigt filter så långt man kan så slipper man få in mer skit i motorn.

Man kan troligen köra upp till 500 hästar med bytt insats utan några bekymmer.

Sköter man det öppna filtret ordentligt och servar det var 500 mil så ska inte motorn få i sig mer smuts än ett original filter.

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
12 mars 2014 · 1 163 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

Walleandersson skrev:

HereComesTrouble skrev:

Man bör förtydliga att på en Original bil är det snarare en nackdel att montera öppet filter..
Medan en trimmad behöver mer luft, där fungerar inte original filtret längre.

Sätter man sedan filtret så det bara får kall luft och rengör det med 500 mils intervaller, dvs samma som du bör byta olja på en modifierad bil så finns det i princip enbart fördelar med öppet filter.

jadå jag trodde det framgick att bara du monterar ett sportluft filter så får du inte mer effekt för det. så det var helt rätt
självklart mer förbränning mer luft och det hade jag också gjort om jag hade en 7.1Ltrimmad V8 då hade jag också monterat dubbla sportfilter ist för orginal.

men nu tog det det som trimma en orginal bil.
och jag tror ändå att om man bara chiptrimmar och höjer laddtryck i en turbo maskin så kan man köra med orginalfiltret.

jag har fått för mig att 940LTT/ftt turbo luftfilter ska klara upp till 300Hk om man byter till en sportfilter insatts.
ska tydligen gå o köpa på Vparts

men men det kan va bara något jag har fått för mig smile
jag tycker man ändå ska köra med riktigt filter så långt man kan så slipper man få in mer skit i motorn.

Man kan troligen köra upp till 500 hästar med bytt insats utan några bekymmer.

Sköter man det öppna filtret ordentligt och servar det var 500 mil så ska inte motorn få i sig mer smuts än ett original filter.

man kan ju även byta kalluftsintaget till ett större så är det absolut inga problem.. smile

~Andy~
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang