27 mars 2014
Trådstartare
Köpte en ny TD04 16T med vinklat avgashus från kl racing, har även köpt gröna spridare 3"lmm 3"avgassystem osv.. Startade bilen och den gick igång direkt. justerade in bränsletrycket efter lambda mätaren sen när turbon började bli varm så rök det som satan riktig vitrök. tänkte att det var lite förvaringsolja mot rost i turbon eftersom att den är ny men det började bara ryka mer och mer. stängde av bilen och plockade lös turbon hittade inget fel. drog åt muttern till klämgrejen som man släpper på för att justera kompressorhuset som jag gjort för att den ska passa i min 940. muttern var ganska löst ådragen innan så jag trodde att det var det som felade. satte i turbon och startade bilen. Och felet kvarstår... blir så jävla less när man köper nytt och det endå inte fungerar.. så vad tror ni? någon annan som fått samma fel? har ju gjort om returen med en dit pressad bussning i det befintliga hålet i blocket med invändig gänga som det går en oljeslang till till returen från turbon, tror inte att det är stopp i den men tror inte heller att turbon skulle börja dra i sig olja om det var stopp i returen. Känns ju som att det är fel på turbon från fabrik typ någon utebliven tätning eller nå.
tacksamm för svar. och bilen fungerade klockrent innan drog inge olja eller nå dyl då.