2474
Sök

ta bort

Rejsa ?
2 959 Inlägg
29 mars 2014
#21
CHEEVA skrev:
Busgrabb skrev:
CHEEVA skrev:
nej jag tror du förstog det fel ... bmw delar är billiga ! Handlar du i Sverige så ligger priserna på volvo/saab nivå dvs dyrt som allt annat i här i Sverige , där imot så kan du handla bildelar i tyskland till bmw till löjligt låga priser !

framskärmar rostar ofta, nya kostar 700kr st i sverige och 250kr st i tyskland

Edit: Busgrabb du vet väl att 330 e46 är ett monster till bil som käkar sporthojar till frukost ? cool roll

Nej jag visste inte det tongue

Va ironisk om inte det framkom smile inte helt lätt det där med ironi i text

Joodå smile
Försökte själv att förstärka ironin med en smily...
Senast redigerat av Busgrabb (29 mars 2014)

Autotech

Turbo lover
555 Inlägg
29 mars 2014
#22
Att golvet spricker i infästningarna bak händer även sedan och touring även om touring nog är mest ovanligt på. De fyrhjulsdrivna verkar inte drabbas. Finns en lång lista på E46fanatics över bilar som drabbats (mest USA-användare på det forumet) så det verkar blivit bättre efter 01-02. Sen vet jag inte hur stort problemet är i praktiken men tillräckligt för att jag själv ska ha blivit lite avskräckt. Går nog på en 530 E39 istället.

http://forum.e46fanatics.com/showthread … mp;page=73 här är den 73 sidor långa tråden med 310 fall.
Senast redigerat av Turbovin (29 mars 2014)


Rejsa ?
2 959 Inlägg
29 mars 2014
#23
panda666 skrev:
Busgrabb skrev:
panda666 skrev:

det är inte som att en e46 330 är slö på något sätt?

med dagens bilar som man ser ute vardagligen så jämför jag med vanliga volvos , franska bilar och allmänt vad man ser ute så är 330 väldigt stark jämfört med dom.

det är inte så att man ser m3 och m5 ute varje dag?

det är det jag jämför med. var det konstigt eller?

Slö, ne kanske inte men verkligen inget märkvärdigt med dagens mått.
200 Hk är typ standard idag i bilarna i de lite större klasserna även om det är Diesel.
På dig låter det som det är en 900 Hk turbo E30 som ritar upp till 200 Km/h.

fan alla har olika synpunkter och alla bilar känns olika för olika personer, 330 känns kanske kraftigt för mig men inte för dig.  tycker inte alls att dagens bilar är nått speciellt starka i motorerna, utan dom flesta kopierar varandra och har massor med tråkiga 4 cylindriga som tänker mycke på förbrukning..vad har du kört på sistone som är nytt och stark i motorn?

synd att man inte får svära här inne alltså

Jaadu, du har väl kört moped och jag lite balla bilar kanske?
Då blir kanske en 330 E46 en djur med sjukt ös i...

Vilka nyare bilar med ca 200 Hk...

Volvos nya T4, T5, T6 (Mycket mera)
Volvo D5
VW TFSI motorerna i dom lite större vagnarna har alla runt där och mer.
Saab 2.0 T motorerna
Alla BMW typ i 3 och 5 serien även Dieslarna.
Alla lite större Mercedes.
Peugeot har modeller med däromkring med.
Kan rabbla upp många mera men aa...

En BMW 330i är med dagens mått inte speciellt upphetsande motormässigt.
Punkt!

Autotech

4 261 Inlägg
29 mars 2014
#24
Busgrabb skrev:
panda666 skrev:
Busgrabb skrev:

Slö, ne kanske inte men verkligen inget märkvärdigt med dagens mått.
200 Hk är typ standard idag i bilarna i de lite större klasserna även om det är Diesel.
På dig låter det som det är en 900 Hk turbo E30 som ritar upp till 200 Km/h.

fan alla har olika synpunkter och alla bilar känns olika för olika personer, 330 känns kanske kraftigt för mig men inte för dig.  tycker inte alls att dagens bilar är nått speciellt starka i motorerna, utan dom flesta kopierar varandra och har massor med tråkiga 4 cylindriga som tänker mycke på förbrukning..vad har du kört på sistone som är nytt och stark i motorn?

synd att man inte får svära här inne alltså

Jaadu, du har väl kört moped och jag lite balla bilar kanske?
Då blir kanske en 330 E46 en djur med sjukt ös i...

Vilka nyare bilar med ca 200 Hk...

Volvos nya T4, T5, T6 (Mycket mera)
Volvo D5
VW TFSI motorerna i dom lite större vagnarna har alla runt där och mer.
Saab 2.0 T motorerna
Alla BMW typ i 3 och 5 serien även Dieslarna.
Alla lite större Mercedes.
Peugeot har modeller med däromkring med.
Kan rabbla upp många mera men aa...

En BMW 330i är med dagens mått inte speciellt upphetsande motormässigt.
Punkt!

volvo med tråkig framhjulsdrift?
samma med vw, saab, peugeot,

ingen av dom känns särskilt upphetsande förutom bmw'n och mercan.

alla behöver inte tycka som du, lägg av nu och skärp dig.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
29 mars 2014
#25
panda666 skrev:
Busgrabb skrev:
panda666 skrev:

fan alla har olika synpunkter och alla bilar känns olika för olika personer, 330 känns kanske kraftigt för mig men inte för dig.  tycker inte alls att dagens bilar är nått speciellt starka i motorerna, utan dom flesta kopierar varandra och har massor med tråkiga 4 cylindriga som tänker mycke på förbrukning..vad har du kört på sistone som är nytt och stark i motorn?

synd att man inte får svära här inne alltså

Jaadu, du har väl kört moped och jag lite balla bilar kanske?
Då blir kanske en 330 E46 en djur med sjukt ös i...

Vilka nyare bilar med ca 200 Hk...

Volvos nya T4, T5, T6 (Mycket mera)
Volvo D5
VW TFSI motorerna i dom lite större vagnarna har alla runt där och mer.
Saab 2.0 T motorerna
Alla BMW typ i 3 och 5 serien även Dieslarna.
Alla lite större Mercedes.
Peugeot har modeller med däromkring med.
Kan rabbla upp många mera men aa...

En BMW 330i är med dagens mått inte speciellt upphetsande motormässigt.
Punkt!

volvo med tråkig framhjulsdrift?
samma med vw, saab, peugeot,

ingen av dom känns särskilt upphetsande förutom bmw'n och mercan.

alla behöver inte tycka som du, lägg av nu och skärp dig.

Nu pratade vi öset i maskin och inget om körglädje för där ligger BMW jävligt bra till.
Sen finns typ alla nya VW och Volvo med fyrhjulsdrift men det är en annan sak.
Det handlar inte så mycket om tycka....231 Hkr på 1600 Kg är inte mycket.

Autotech

4 261 Inlägg
29 mars 2014
#26
Busgrabb skrev:
panda666 skrev:
Busgrabb skrev:

Jaadu, du har väl kört moped och jag lite balla bilar kanske?
Då blir kanske en 330 E46 en djur med sjukt ös i...

Vilka nyare bilar med ca 200 Hk...

Volvos nya T4, T5, T6 (Mycket mera)
Volvo D5
VW TFSI motorerna i dom lite större vagnarna har alla runt där och mer.
Saab 2.0 T motorerna
Alla BMW typ i 3 och 5 serien även Dieslarna.
Alla lite större Mercedes.
Peugeot har modeller med däromkring med.
Kan rabbla upp många mera men aa...

En BMW 330i är med dagens mått inte speciellt upphetsande motormässigt.
Punkt!

volvo med tråkig framhjulsdrift?
samma med vw, saab, peugeot,

ingen av dom känns särskilt upphetsande förutom bmw'n och mercan.

alla behöver inte tycka som du, lägg av nu och skärp dig.

Nu pratade vi öset i maskin och inget om körglädje för där ligger BMW jävligt bra till.
Sen finns typ alla nya VW och Volvo med fyrhjulsdrift men det är en annan sak.
Det handlar inte så mycket om tycka....231 Hkr på 1600 Kg är inte mycket.

vad är du en diktator eller? måste man tycka som du? tycker du 0-100 på under 7 sekunder inte är mke?

alla dom som du nämnde tycker jag inte har lika mycke karisma och rå styrka som 330 eller 328 har,

tycker sj att det är svårt att hitta nått så fint som en bmw eller mercedes motor faktiskt.

Turbo lover
555 Inlägg
29 mars 2014
#27
Kollar man tjänstevikt ligger en manuell 330 ofta på omkring 1500, en Touring väger möjligen 1580. Inte för att det spelar så stor roll men iaf wink


Rejsa ?
2 959 Inlägg
30 mars 2014
#28
panda666 skrev:
Busgrabb skrev:
panda666 skrev:

volvo med tråkig framhjulsdrift?
samma med vw, saab, peugeot,

ingen av dom känns särskilt upphetsande förutom bmw'n och mercan.

alla behöver inte tycka som du, lägg av nu och skärp dig.

Nu pratade vi öset i maskin och inget om körglädje för där ligger BMW jävligt bra till.
Sen finns typ alla nya VW och Volvo med fyrhjulsdrift men det är en annan sak.
Det handlar inte så mycket om tycka....231 Hkr på 1600 Kg är inte mycket.

vad är du en diktator eller? måste man tycka som du? tycker du 0-100 på under 7 sekunder inte är mke?

alla dom som du nämnde tycker jag inte har lika mycke karisma och rå styrka som 330 eller 328 har,

tycker sj att det är svårt att hitta nått så fint som en bmw eller mercedes motor faktiskt.

Kan tala om för dig att det är mycket mera "råstyrka" i valfri turbomaskin på rätt sida 200 Hk pga det mycket högre och tidigare vridmomentet.
Men det är inte tycka vi snackar om fortfarande....allt är dock relativt och beror ju på vad man jämför med.
Har man bara kört 740 GL så kommer ju 330:n att kännas jävligt rapp och snabb men kollar på man "pappret" så är det ju inget att hurra över.
7 sek är inte specieltt upphetsande det heller.

Autotech

Rejsa ?
2 959 Inlägg
30 mars 2014
#29
Turbovin skrev:
Kollar man tjänstevikt ligger en manuell 330 ofta på omkring 1500, en Touring väger möjligen 1580. Inte för att det spelar så stor roll men iaf wink

Asså den är så lätt...aja som du säger, det spelar inte så stor roll smile

Autotech

4 261 Inlägg
30 mars 2014
#30
Busgrabb skrev:
panda666 skrev:
Busgrabb skrev:

Nu pratade vi öset i maskin och inget om körglädje för där ligger BMW jävligt bra till.
Sen finns typ alla nya VW och Volvo med fyrhjulsdrift men det är en annan sak.
Det handlar inte så mycket om tycka....231 Hkr på 1600 Kg är inte mycket.

vad är du en diktator eller? måste man tycka som du? tycker du 0-100 på under 7 sekunder inte är mke?

alla dom som du nämnde tycker jag inte har lika mycke karisma och rå styrka som 330 eller 328 har,

tycker sj att det är svårt att hitta nått så fint som en bmw eller mercedes motor faktiskt.

Kan tala om för dig att det är mycket mera "råstyrka" i valfri turbomaskin på rätt sida 200 Hk pga det mycket högre och tidigare vridmomentet.
Men det är inte tycka vi snackar om fortfarande....allt är dock relativt och beror ju på vad man jämför med.
Har man bara kört 740 GL så kommer ju 330:n att kännas jävligt rapp och snabb men kollar på man "pappret" så är det ju inget att hurra över.
7 sek är inte specieltt upphetsande det heller.

allt känns olika för olika folk, ibland räcker 100 hk för nån men nån annan kanske drar sig i håret, du förstår hoppas jag.


Sök