Borra hål i luftburken för ett häftigare ljud?

brekas
30 maj 2007 · 23 Inlägg

jag vet inte men på 240 så är det pärfekt att borra på framsidan av burken å där kan man feta på ordentigt, det ska göra lite skilnad på efekten men knapt märkbart inte häller på ljudet.

Greatsnyggo saabtok
15 juli 2011 · 1 306 Inlägg

Vågar man  borra hål i  luftburken ?  har slängt i ett  K&N  filter men vill ha lite högre spoll up ljud....Köra med  öppet   är ju inget  att rekomendera på v6 2.8 t sägs de.....

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
jonTe
18 juli 2011 · 5 710 Inlägg

Greatsnyggo skrev:
Vågar man  borra hål i  luftburken ?  har slängt i ett  K&N  filter men vill ha lite högre spoll up ljud....Köra med  öppet   är ju inget  att rekomendera på v6 2.8 t sägs de.....

Veckans trådlyft?
Om det är bra eller dåligt med borrad burk beror på bilmodell.
Saab 9000 är en ruskigt bra modell om man gillar att borra burk, bra placering och motorn suger luften ute i innerskärmen = kallt o friskt.
På t.ex din bil hamnar hålen så att det suger "motorrumsluft" = varm sunkig luft och det är inte bra för effekten = ingen bra idé.

MVH Jonas
..............
Greatsnyggo saabtok
18 juli 2011 · 1 306 Inlägg

jonTe skrev:

Greatsnyggo skrev:
Vågar man  borra hål i  luftburken ?  har slängt i ett  K&N  filter men vill ha lite högre spoll up ljud....Köra med  öppet   är ju inget  att rekomendera på v6 2.8 t sägs de.....

Veckans trådlyft?
Om det är bra eller dåligt med borrad burk beror på bilmodell.
Saab 9000 är en ruskigt bra modell om man gillar att borra burk, bra placering och motorn suger luften ute i innerskärmen = kallt o friskt.
På t.ex din bil hamnar hålen så att det suger "motorrumsluft" = varm sunkig luft och det är inte bra för effekten = ingen bra idé.

Hirsh trim till min bl.a. Så modd de luft burken. Har pratat med killar på stc och vet nu hur de moddat...

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
bohlinn
4 april 2014 · 6 Inlägg

Väcker upp en gammal tråd men jag tänkte höra om vart man ska borra hålen och hur många/ hur stora:)

Saab 9-3 1.8t Sportcombi "snaaben" (2006)
sweeken
5 april 2014 · 338 Inlägg

bohlinn skrev:
Väcker upp en gammal tråd men jag tänkte höra om vart man ska borra hålen och hur många/ hur stora:)

På den sidan på luftburken där luften sugs in (så luften dras igenom filtret, hur stora har jag i ingen aning om men testa större och större

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang