Bilen känns ostabil efter fälg\däck byte

badhero
7 april 2014 · 92 Inlägg

JourneyM skrev:
Tar ngn fälg imot ngt tro ja pgav helikopter ljudet?Hjullager har du provat att rycka på däcket/fälgen?Kanske kan vara detta.. wink

El är däcken rätt vända med pilen framåt->>>?Mvh

Vet inte faktiskt, nej hjullager verkar sitta bra på alla sidor, nope däck monterade i rätt ordning!
Ska byta fälgar tillbaka till vinter och ta en sväng på motorvägen, återkommer om någon timme.

BMW 335i "Ultimate driving machine" (2007)
badhero
7 april 2014 · 92 Inlägg

Problemet verkar vara löst, det var höger bak broms som låg på, OKen var lite rostig osv, fixade det iaf med en liten förlust.. Min bromsbelägg lampa lyser nu då jag har tagit sönder belägg givaren x_x

BMW 335i "Ultimate driving machine" (2007)
Victorduvet
7 april 2014 · 395 Inlägg

Bytte själv till sommardäck nu i helgen, och jag känner också skillnad på att den blev mycket mer spårkänslig med sommardäcken jämfört mot vinterdäcken... men det är inget jag orkar lägga ner någon energi på. man lär sig att parera istället wink

BMW 520 (1992)
Demmpa
8 april 2014 · 329 Inlägg

JourneyM skrev:
Tar ngn fälg imot ngt tro ja pgav helikopter ljudet?Hjullager har du provat att rycka på däcket/fälgen?Kanske kan vara detta.. wink

El är däcken rätt vända med pilen framåt->>>?Mvh

mycket troligt att det är hjullagret, hade samma problem på våran andra bil, böt hjullagret och den går som en drömsmile

Saab 9-5 2,0t Biopower "Rusty Cracker" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang