2438
Sök

Värre koppling till m90

86 Inlägg
20 maj 2014
Trådstartare
#1
Jag undrar vad man ska ha för koppling till min b230fk med m90, Ska vara värre då den jag har slirar när laddet kommer, Ska va hyfsat billig då jag är student o har inte så mycket med pengar, Har ni några förslag? smile
Mvh

675 Inlägg
20 maj 2014
#2
Sachs 712 + original lamell så klarar du 525nm.


Produktspecialist HBA Fordonsteknik
1 249 Inlägg
20 maj 2014
#3
Jag hade samma problem på min blå 940 wink då räckte det med att bara montera en starkare tryckplatta med en ny orginal lamell wink


86 Inlägg
20 maj 2014
Trådstartare
#4
Linkan_740 skrev:
Sachs 712 + original lamell så klarar du 525nm.

VKN_940 skrev:
Jag hade samma problem på min blå 940 wink då räckte det med att bara montera en starkare tryckplatta med en ny orginal lamell wink

Så jag behöver inte byta svänghjul till ett enkelmassesvänghjul? smile

675 Inlägg
20 maj 2014
#5
Inget måste om du bara ska köra med uppställt ladd.


86 Inlägg
20 maj 2014
Trådstartare
#6
Linkan_740 skrev:
Inget måste om du bara ska köra med uppställt ladd.

okej, tackar för svaren smile

358 Inlägg
20 maj 2014
#7
Jag får då rätt kraftiga vibrationer med ladd på 0,8, likaså min farsa med uppställt ladd.


86 Inlägg
20 maj 2014
Trådstartare
#8
Equium skrev:
Jag får då rätt kraftiga vibrationer med ladd på 0,8, likaså min farsa med uppställt ladd.

laddar 1,2 o då blev kopplingen dålig istället

358 Inlägg
20 maj 2014
#9
Rasmus_96 skrev:
Equium skrev:
Jag får då rätt kraftiga vibrationer med ladd på 0,8, likaså min farsa med uppställt ladd.

laddar 1,2 o då blev kopplingen dålig istället

Ok, min har iallafall gått 18.000 mil, farsans 16.000. Blir lite vibrationer på trean, mer på fyran och femman. Trycker man t.ex. fullt på femman i 90, så vibrerar det ordentligt. Lustigt att det funkar för dig ;O


675 Inlägg
20 maj 2014
#10
Equium skrev:
Rasmus_96 skrev:
Equium skrev:
Jag får då rätt kraftiga vibrationer med ladd på 0,8, likaså min farsa med uppställt ladd.

laddar 1,2 o då blev kopplingen dålig istället

Ok, min har iallafall gått 18.000 mil, farsans 16.000. Blir lite vibrationer på trean, mer på fyran och femman. Trycker man t.ex. fullt på femman i 90, så vibrerar det ordentligt. Lustigt att det funkar för dig ;O

Kollat stödlager?


358 Inlägg
20 maj 2014
#11
Linkan_740 skrev:
Equium skrev:
Rasmus_96 skrev:

laddar 1,2 o då blev kopplingen dålig istället

Ok, min har iallafall gått 18.000 mil, farsans 16.000. Blir lite vibrationer på trean, mer på fyran och femman. Trycker man t.ex. fullt på femman i 90, så vibrerar det ordentligt. Lustigt att det funkar för dig ;O

Kollat stödlager?

Yes, farsan bytte, blev tyvärr ingen skillnad.


345 Inlägg
21 maj 2014
#12
Troligen dubbelmassasvänghjulet som vibrerar. Har samma problem på 4 och 5 med ifall ladd på låga varv...


358 Inlägg
21 maj 2014
#13
Acke88 skrev:
Troligen dubbelmassasvänghjulet som vibrerar. Har samma problem på 4 och 5 med ifall ladd på låga varv...

Aa, det är dubbelmassesvänghjulet som vibrerar, ska byta till enkelt och starkare tryckplatta så småningom.


345 Inlägg
21 maj 2014
#14
Enkelt torde hjälpa. Om du tänker trimma kan det löna sig att överväga billet svänghjul med SRE 618 eller SRE 765 tryckplatta.


Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
21 maj 2014
#15
Linkan_740 skrev:
Sachs 712 + original lamell så klarar du 525nm.

Det är ett bra recept!! Det tålde vad jag utsatte den för utan att knorra. Blir ju tungtrampat. Men det gillar jag

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!


Sök