Demontering av växellåda volvo 940 - nu till ihopmonteringen, fundersam på urtrampningslagret

kakken Greve
14 januari 2009 · 8 Inlägg

De där flänsarna ska sitta bakåt mot lådan så håller sig lagret på plats när du fibblar ihop lådan å motorn.

Magistern Industritekniker
8 juli 2010 · 433 Inlägg

Vet att tråden är gammal men jag lånar den lite. Jag har lossat på _ALLT_ förutom spakstället. Jag hajjar inte hur jag ska demontera spaken. Det sitter ju 4st skruvar inne i kupén som håller i "ramen" till spaken, de är loss, men det verkar inte räcka. hur får jag loss knoppen och damasken och det så att jag kan lyfta ner lådan. (M90-låda)

Någon som kan guida mig på rätt spår?
Tack på förhand.

Volvo 940 B230 8v, 746WHp, 799WNm. 10.40, 222Km/h @402m LÄNK TILL PROJEKTTRÅD
Sponsorer: Mattssons Smides AB, Bakaxeldelar, L-M-R.se, Oljemagasinet.se
Volvo 940 Turbo "Våga Vägra 16V" (1995)
schnauz
9 juli 2010 · 1 758 Inlägg

Magistern skrev:
Vet att tråden är gammal men jag lånar den lite. Jag har lossat på _ALLT_ förutom spakstället. Jag hajjar inte hur jag ska demontera spaken. Det sitter ju 4st skruvar inne i kupén som håller i "ramen" till spaken, de är loss, men det verkar inte räcka. hur får jag loss knoppen och damasken och det så att jag kan lyfta ner lådan. (M90-låda)

Någon som kan guida mig på rätt spår?
Tack på förhand.

Du måste in under bilen och lossa länkaget och något fäste där under också!

Magistern Industritekniker
10 juli 2010 · 433 Inlägg

Behövdes inte, jag lossade endast spaken i bilen genom att knacka ut en sprint som satt i den. Sen följde hela spakstället ner med lådan.

Volvo 940 B230 8v, 746WHp, 799WNm. 10.40, 222Km/h @402m LÄNK TILL PROJEKTTRÅD
Sponsorer: Mattssons Smides AB, Bakaxeldelar, L-M-R.se, Oljemagasinet.se
Volvo 940 Turbo "Våga Vägra 16V" (1995)
auofpfft
5 juni 2014 · 38 Inlägg

Vet att tråden är gammal men hur f*n får ni ut sprinten som sitter längst ner på spaken?

-jimmy
5 juni 2014 · 377 Inlägg

auofpfft skrev:
Vet att tråden är gammal men hur f*n får ni ut sprinten som sitter längst ner på spaken?

Knackar bort den, kan sitta rätt hårt ibland men det är bara o gå lös.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang