Att låna ut bilen till farsan.

xorox_88 Smack that ass!!
30 maj 2014 · 2 953 Inlägg

själv vill ingen köra minna bilar så det e lugnt smile fått morsan å köra amazonen 2 gånger och jag va med båda gångerna men farsan vägrar har sagt till han flera gånger att det e bara å ta amazonen när han behövt bil men då tar han hällre skjutts

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
siiimooon Påstängd
30 maj 2014 · 1 194 Inlägg

Han får låna min bil när som helst!
Jag vet att han kan köra bil och han kör som folk, även om han kan vara gasglas ibland trots att han börjar bli gubbe. wink
Morsan får också låna bilen om hon vill, men hon vill helst köra sin så det blir inte av speciellt ofta..

Annars lånar jag helst inte ut bilen, men jag kör gärna ifall någon vill ha skjuts. smile

PhR34k
31 maj 2014 · 164 Inlägg

Min farsa skulle aldrig döda nån. Men han är sjukt oförsiktig, jag har åkt med han flera gånger och han fastnar med blicken och trffar nåt räcke eller liknande. Sen är han inte van med manuell så jag tycker synd om min växellåda sad

sthlm
Honda S2000 (2000)
Tesla Model X "Coil" (2019)
granadadr
31 maj 2014 · 7 268 Inlägg

PhR34k skrev:
Min farsa skulle aldrig döda nån. Men han är sjukt oförsiktig, jag har åkt med han flera gånger och han fastnar med blicken och trffar nåt räcke eller liknande. Sen är han inte van med manuell så jag tycker synd om min växellåda sad

om han nu är hemma från Spanien, ta och hjälp honom att hyra en bil då smile ni delar på kostnaden wink eller köp en 10 000kr bil som han får disponera,, så hade jag gjort

Senast redigerat av granadadr (31 maj 2014)

Digital_Kicker
31 maj 2014 · 3 721 Inlägg

Har lånat ut bil till farsan några ggr. Eftersom man nästan bara kört med kombi bilar och han behövt lasta.
Till vänner är jag lite mer försiktig att låna ut till, min nuvarande bil vågar ingen köra.

Transporter89
31 maj 2014 · 957 Inlägg

Pappan och Brosnan  alltid .Hade han krockat med den hade jag inte bryt mig. Hade lånat ut den igen.... vafan det är bara en bil

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
31 maj 2014 · 14 007 Inlägg

Transporter89 skrev:
Pappan och Brosnan  alltid .Hade han krockat med den hade jag inte bryt mig. Hade lånat ut den igen.... vafan det är bara en bil

Heter han Pierce i förnamn? Skojar bara men det lät lite kul.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Transporter89
31 maj 2014 · 957 Inlägg

Vettemannen skrev:

Transporter89 skrev:
Pappan och Brosnan  alltid .Hade han krockat med den hade jag inte bryt mig. Hade lånat ut den igen.... vafan det är bara en bil

Heter han Pierce i förnamn? Skojar bara men det lät lite kul.

/Benny

Hahaha  det skulle stå broshan men aa tongue

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
31 maj 2014 · 14 007 Inlägg

Transporter89 skrev:

Vettemannen skrev:

Transporter89 skrev:
Pappan och Brosnan  alltid .Hade han krockat med den hade jag inte bryt mig. Hade lånat ut den igen.... vafan det är bara en bil

Heter han Pierce i förnamn? Skojar bara men det lät lite kul.

/Benny

Hahaha  det skulle stå broshan men aa tongue

Jag förstod ju vad du menade men det var ju lite skoj!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Niicke94
31 maj 2014 · 56 Inlägg

_vilse_ skrev:
Lånar ut till dom jag litar på, men fan ta dom om dom ändrar stolen smile

Håller med dig! lol

Du kan ta smålänningen ur Småland, men aldrig Småland ur smålänningen!
Volvo V60 D5 "Dieseldoris" (2014)
Saab 9-5 Vector 2.3t "Räddad från skroten" (2005)
PhR34k
31 maj 2014 · 164 Inlägg

granadadr skrev:

PhR34k skrev:
Min farsa skulle aldrig döda nån. Men han är sjukt oförsiktig, jag har åkt med han flera gånger och han fastnar med blicken och trffar nåt räcke eller liknande. Sen är han inte van med manuell så jag tycker synd om min växellåda sad

om han nu är hemma från Spanien, ta och hjälp honom att hyra en bil då smile ni delar på kostnaden wink eller köp en 10 000kr bil som han får disponera,, så hade jag gjort

Har funderat på det också, att det hade lätt varit värt att hyra en bil för en vecka. Men jag tror han skulle bli väldigt sårad om jag gjorde så.. Finns tyvärr inget annat att göra än att säga ja men man hade hoppats att han inte hade frågat!

sthlm
Honda S2000 (2000)
Tesla Model X "Coil" (2019)
granadadr
31 maj 2014 · 7 268 Inlägg

PhR34k skrev:

granadadr skrev:

PhR34k skrev:
Min farsa skulle aldrig döda nån. Men han är sjukt oförsiktig, jag har åkt med han flera gånger och han fastnar med blicken och trffar nåt räcke eller liknande. Sen är han inte van med manuell så jag tycker synd om min växellåda sad

om han nu är hemma från Spanien, ta och hjälp honom att hyra en bil då smile ni delar på kostnaden wink eller köp en 10 000kr bil som han får disponera,, så hade jag gjort

Har funderat på det också, att det hade lätt varit värt att hyra en bil för en vecka. Men jag tror han skulle bli väldigt sårad om jag gjorde så.. Finns tyvärr inget annat att göra än att säga ja men man hade hoppats att han inte hade frågat!

sägsom det är,, lite fint kanske,, klart bäst,, jag hade ej blivit ledsen om inte kompisen lånade ut sin bil med 20" ,för han är rädd om dem,, hade inte lånat ut MIN bil med 20" wink

Aga_Diff Bärs!
31 maj 2014 · 3 456 Inlägg

Alla får låna min bil - You break it, you buy it!

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
AnAxx
31 maj 2014 · 20 Inlägg

Aga_Diff skrev:
Alla får låna min bil - You break it, you buy it!

Så om man bara nöter upp 90% koppling & däck så är det ok? big_smile

Caffe
7 juni 2014 · 1 436 Inlägg

granadadr skrev:

PhR34k skrev:

granadadr skrev:

om han nu är hemma från Spanien, ta och hjälp honom att hyra en bil då smile ni delar på kostnaden wink eller köp en 10 000kr bil som han får disponera,, så hade jag gjort

Har funderat på det också, att det hade lätt varit värt att hyra en bil för en vecka. Men jag tror han skulle bli väldigt sårad om jag gjorde så.. Finns tyvärr inget annat att göra än att säga ja men man hade hoppats att han inte hade frågat!

sägsom det är,, lite fint kanske,, klart bäst,, jag hade ej blivit ledsen om inte kompisen lånade ut sin bil med 20" ,för han är rädd om dem,, hade inte lånat ut MIN bil med 20" wink

"-Ledsen farsan, den är på rekond i helgen men jag har den här fina hyrbilen istället."

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
danne460 Das vas das das
12 juni 2014 · 179 Inlägg

Farsan lånade min 523a en väcka nu i våras, och misstänker nu att han har varigt i diket med bilen, eller att han har på något sätt kört in i en trottoar, då hela höger tröskeln är bucklig och upp repat.
Sen låste han inte bilen heller !! som tyr väl så jobba han på Växjös mest övervakade ställe big_smile

Some say, one of his legs get longer when he sees a pretty lady... and that I haven't done one of these for some time and I've forgetten to make up a second thing. All we know is, he's called the Stig.
--Richard Hammond [S12E6]
Volvo 240 glt "svarte" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang