Att låna ut bilen till farsan.

PhR34k
29 augusti 2012 · 164 Inlägg

Hej, lite intressant att se hur ni gör med era bilar.
Farsan har börjat bli äldre och har inte samma reaktion som han haft tidigare och saker hör till att jag älskar mina bilar och tar väldigt mycket hand om dem. Har aldrig krockat, råka repa en av mina bilar en gång och jag höll på att tuppa av. För ett par år sen kom min farsa på besök från Spanien och eftersom jag är service elektriker så har jag jobb bilen på dagarna så min privata står mest och då undra han utifall han fick låna den några gånger då han hade lite ärenden han skulle utföra under sitt Sverige besök, jag sa lite tveksamt att "jo men se till att inte parkera utanför mataffärer eller liknande så jag får dörruppslag och akta fälgarna" och han kände sig lite sårad utav det då han kände att jag inte riktigt ville låna ut bilen. Men till slut så låna han den och sista dagen när han åkte till flygplatsen så ja, då lyckades han göra en 10cm repa på inredningen samt så satt syrran med och hon berätta hur han råka köra på en trottoar och han  hade rykt på axlarna.
Nu senast var jag och hälsa på dem i Spanien med min bil och vi satt alla på restaurang och käkade när han behövde åka hem och hämta en sak. Han fråga en avlägsen släktning om han fick låna hans bil för ärendet utan att fråga mig, vilket var skönt för jag har 20" på min bil med knappt något gummi och jag kan garanterat säga att han hade säkert lyckats repa fälgen om han kört den korta sträckan. Men sen så tycker jag att det är tråkigt att han inte ska få kunna låna min nya A6:a (det är en utav hans favorit bilar) men jag vet att nåt kommer hända då under vår korta visit så lyckades han backa in i en bil och tittar man på hans bilar så ser de ut att komma från destruction derby spelet..

Så tillbaks till ämnet, hur gör ni? Lånar ni ut eran älskling till mamma och pappa eller andra släktningar?

sthlm
Honda S2000 (2000)
Tesla Model X "Coil" (2019)
Evildan
29 augusti 2012 ·