tyvärr kan man sällan få både och..
tycker att man ska tänka ett par gånger innan bilvalet.. att ha en bil stånde som man inte har råd att använda är mer meningslöst än att ha en trött bil

första bilen kommer hamna brevid vägen den kommer gå sönder av olika anledningar
och då är det inte så skoj att tex åka en saab 9-3 som garanterat har turboras motorras och ett lådras dom första 2åren.. där till hög skatt dyr försäkring
men sen vad man ska välja för bil och tänka smart är en jäkligt svår fråga. själv har jag haft många mindre smarta bilar.. åkte 245turbo när min son föddes den snittade 1.8l/mil det kändes värt det men idag inser man hur jävla korkad man var.. fast visst man hade alltid roligt och det var sällan strul.
var förövrigt min första vinterbil med turbo..så hade några nära döden upplevelser när man körde pudersnö och gick på för hårt när man låg i 160blås
så jag vet vad jag menar när jag skriver tänk på att ha låga ägande kostnader i första hand bränslekostnader i andra hand.. rolighets faktorn är det SISTA man ska tänka på.
när du sen är 25bast och har lite erfarenhet haft fast jobb en stund då är det perffekt tillfälle att köpa en rolig bil.
och avsluta livet vid 30 när ungar och jävelskap dyker upp och sitta där i en äklig mondeo kombi och röttna bort ;-)