Ni som är självlärd, hur gjorde ni?

SportPilot Ubåtsingenjör
10 september 2014 · 7 227 Inlägg

KjellKriminell skrev:
Tja!

Som rubriken säger, ni som är självlärda hur gjorde ni?

Har nyligen fått en volvo amazon, och får hålla till i min farsas verkstad. Sålångt är det okej, men fan också vad det gäller min kunskap om bilar och motorer är min nivå på IQ-fiskmås. tongue

Känner ingen motorintresserad förutom min Farsa då. Men svårt att synca ihop våra scheman då han oftast jobbar helger och då är enda tiden jag har möjlighet att åka hem för o meka.
Så bäst är väl egentligen om jag skulle kunna komma igång på egen hand

Har hittills beställt Haynes reperationshandbok, för Volvo 120 and 130 Series and 1800 Sports.
Men hur fan ska det räcka? lol

Ja har du Iq som en fiskmås kommer du få svårt att lära dig, men jag är helt övertygad om att du har högre Iq än så wink

Du säger själv att du har en far som är intresserad och kunnig, men att han inte har tid att följa med. Det du gör då är att fråga hur du ska göra sen provar du själv !

Det du behöver för att lära dig är lite verktyg och en jäkla vilja sen kan man göra allt ! Sen finns ju internet idag och där finns massor utav hjälp att få bara man söker lite smile Finns massor utav guider om hur man gör allt !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Pierre_r Lastbilsmekaniker
10 september 2014 · 729 Inlägg

Dom vanligaste sakerna bilrelaterade jobben finns nästan alltid upplagda på youtube med så att man kan titta hur man ska göra om man är osäker, ibland kan man få några bra tips när man läser i kommentarerna under filmen ( när man har sållat ut trollen som det finns gott om...)

Blir du så förbannad på nått att du bara kastar verktyget i golvet/väggen så se till att sikta nånstans där det inte finns ömtåliga saker.
Kommer ihåg en gång på jobbet när jag höll på med bromsar och allt bara strulade i 5-10 min.
Till sist blev jag så förbannad att jag slängde polygripen jag hade i handen allt vad jag kunde i golvet, den studsade upp igen och rakt ut genom rutan i porten och där stod jag som ett fån.
Var bara att säga till chefen att ringa glasmästaren medans jag tejpade ihop vad som var kvar av glaset i porten..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang