4720
Sök

98 camaro 3.8 går varm

österbybruk
267 Inlägg
7 november 2014
Trådstartare
min camaro v6 går varm vid "extrema"förhållanden... i cruisingkö en tokvarm sommardag går tempen upp från normala 85 till ca 105 grader, sen satte jag på full väme i bilen, då sjönk tempen något. även vid fullgas höjs tempen, t.e.x 0-120 räcker för att nå 100grader, så fort jag släpper gasen går tempen ner, kan hålla 170 utan problem. kylaren har jag kört kylarrens i då den innehöll ett tunt lager gucka... motorn vet jag inte hur jag ska rensa då jag inte får ut allt vatten då nedre kylarslangen sitter högt, tömmer jag kylaren kommer ca 5 liter ut, men kylsystemet är mycket större. finns det något sätt att tömma motorn? finns ingen kran som på plymouthen... eller kan jag backa upp på ramper på en smörjbrygga för att få ut allt vatten?
tacksam för tips///olsson https://www1.garaget.org/archive/134/133879/360473/360473-3425018.jpg

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!

Vettemannen
7 november 2014
moparfarmer skrev:
min camaro v6 går varm vid "extrema"förhållanden... i cruisingkö en tokvarm sommardag går tempen upp från normala 85 till ca 105 grader, sen satte jag på full väme i bilen, då sjönk tempen något. även vid fullgas höjs tempen, t.e.x 0-120 räcker för att nå 100grader, så fort jag släpper gasen går tempen ner, kan hålla 170 utan problem. kylaren har jag kört kylarrens i då den innehöll ett tunt lager gucka... motorn vet jag inte hur jag ska rensa då jag inte får ut allt vatten då nedre kylarslangen sitter högt, tömmer jag kylaren kommer ca 5 liter ut, men kylsystemet är mycket större. finns det något sätt att tömma motorn? finns ingen kran som på plymouthen... eller kan jag backa upp på ramper på en smörjbrygga för att få ut allt vatten?
tacksam för tips///olsson http://www1.garaget.org/archive/134/133 … 425018.jpg

Är du säker på att det inte är helt normalt med dessa temperaturer? Har du inget Camaroforum där du kan ställa frågan? På min gamla Vette (86:a) så är dessa temperaturer vardagsmat p.g.a att mitt kylsystem är tydligen av högtryckstyp. Är det tätt och tempen stiger så kokar det i.a.f inte.

/Benny

österbybruk
267 Inlägg
7 november 2014
Trådstartare
jag borde kanske leta upp min inloggning på camaroforumet för dessa frågor, men på garaget brukar man få svar snabbare då det är några tusen fler medlemmar...
"jag skulle faktist ha väldiga kompex, om min bils cylindrar bara vore sex -då kan jag lika gärna cykla på min rex" rännhola rockers! lol

4 594 Inlägg
7 november 2014
har en Camaro åxxå,men tempmätarn är graderad i Fahrenheit,på en svensksåld bil???!! Har för mig att dom går rättså varma

österbybruk
267 Inlägg
7 november 2014
Trådstartare
så klart jag har svensksåld bil! rövgrill och halvljusautomatik måste man ju ha, och celsius och km har den med. den kanske inte blir varmare, men är inte sugen på att testa då motorn är monterad lika lättåtkomligt som 245ans kupéfläkt... kanske blir till att ta ur nån frostplugg för att få bort guckan i blocket om det är någon...

Vettemannen
7 november 2014
moparfarmer skrev:
jag borde kanske leta upp min inloggning på camaroforumet för dessa frågor, men på garaget brukar man få svar snabbare då det är några tusen fler medlemmar...
"jag skulle faktist ha väldiga kompex, om min bils cylindrar bara vore sex -då kan jag lika gärna cykla på min rex" rännhola rockers! lol

Mycket bra! Big Block Rock!!! Gillar RR.

/Benny

österbybruk
267 Inlägg
7 november 2014
Trådstartare
vem gillar inte dom... tyvärr spelar dom numera mer covers än eget material.. har haft dom på 4 fester/folkparkspelningar i klubben eastcoasters roselaw som jag är med i... eldfest i österbybruk är en favorit... mest för att ja bor där.. är det inte dax att göra en nyinspelning av fram king? bensinen blir allt dyrare för varje da som går, 10 spänn per liter sätter sina spår... jag körde moped när soppan kostade 10kr...p.g.a ålder... annars bra låt.. och de ska va mopar har väl spelats nån gång... dock sällan i camaron...

Vettemannen
7 november 2014
moparfarmer skrev:
vem gillar inte dom... tyvärr spelar dom numera mer covers än eget material.. har haft dom på 4 fester/folkparkspelningar i klubben eastcoasters roselaw som jag är med i... eldfest i österbybruk är en favorit... mest för att ja bor där.. är det inte dax att göra en nyinspelning av fram king? bensinen blir allt dyrare för varje da som går, 10 spänn per liter sätter sina spår... jag körde moped när soppan kostade 10kr...p.g.a ålder... annars bra låt.. och de ska va mopar har väl spelats nån gång... dock sällan i camaron...

Nej, den kan man ju inte spela i en Cheva. Jag kör alltid "Raka rör och ös i beng i min Che Che Cheva, den går som en klocka när jag fixat en grej. Sen kommer jag kanske hem och hämtar dig" med Thor-Leifs.

https://www.youtube.com/watch?v=nJwkzdU-aRQ

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (7 november 2014)

österbybruk
267 Inlägg
7 november 2014
Trådstartare
ja thor-leifs rockar haha. laddade ner ett blandalbum från piratebay som heter billåtar. mycket skoj där. från thor-leifs till eddie meduza...

Vettemannen
7 november 2014
moparfarmer skrev:
ja thor-leifs rockar haha. laddade ner ett blandalbum från piratebay som heter billåtar. mycket skoj där. från thor-leifs till eddie meduza...

Ja det finns många sköna billåtar att digga till!!

/Benny

4 594 Inlägg
7 november 2014
bensinen kostade 1.- litern när jag fyllde 18,full tank 40.- !!!

österbybruk
267 Inlägg
7 november 2014
Trådstartare
zzr94092 skrev:
bensinen kostade 1.- litern när jag fyllde 18,full tank 40.- !!!

40 liter? åkte du päronhalva me v-pulla? när jag hade v4 med 40 litertank kostade full tank 600kr... nu är det mindre dyrt...

4 594 Inlägg
8 november 2014
haha,VW 1200 -62 med hela 34 HK....är ju ett antal år sen.....

220 Inlägg
11 november 2014
trycksatt system kokar väl inte förrens 130grader.
Så om ingen kylfläkt går igång vid 120 så kanske det är ett relä eller likannde som bråkar med dig.

4 293 Inlägg
11 november 2014
När jag skulle tömma min 740 på gammalt kylarvatten så tog jag bort termostaten och sedan tog jag loss ena genomföringen genom torpedplåten som går in till kupe radioatorn. Sen var det bara stå på tomgång några minuter tills vattnet som sprutade ut var helt rent.

Sök