Seat Ibiza -00 helljus funkar ej!(stannar inte i helljus)

LikeGoodSound
2 december 2014 · 31 Inlägg

Tja!
En kompis till mig äger en seat ibiza från -00 som helljuset inte funkar på. Man kan "blända" med heljuset precis som om reglaget stod på "0". Men oavsett hur man än vrider på reglaget så funkar det inte. Går bara att blända med och ska man ha helljus får man hålla spaken mot sig hela tiden. Någon som vet vad felet kan vara? Misstänker själv att de är själva reglaget då inte allt annat inte heller funkar riktigt som det ska. Det går tex inte att stänga av halvljus till endast parkeringsljus. Dimljus fram funkar men bara med halvljus på samtidigt. Samt flimrar instrumetbelysningen på mätartavlorna, vars ljusstyrka man också ändrar från samma reglage. Och ibland har det vart svårt att få halvljuset att stänga av sig även om man tar ut nycklen.. Vad tror ni? reglaget kostar nämligen 1000+ kr så surt att byta den om de inte skulle vara den. skulle kanske kunna vara spaken också men pga dom andra felen tycker jag reglaget verkar mest troligt.

mvh

Audi s4 (2000)
WilYawn Golle
2 december 2014 · 448 Inlägg

Det är inte så enkelt att man drar spaken mot sig för att blinka med helljuset och för den från sig (framåt) för att tända helljuset? Är så på rätt många bilar.

James May: In other news.... I've fitted a fan!
LikeGoodSound
2 december 2014 · 31 Inlägg

Nej tyvärr inte, testade det nästan direkt då det är så på min audi.

WilYawn skrev:
Det är inte så enkelt att man drar spaken mot sig för att blinka med helljuset och för den från sig (framåt) för att tända helljuset? Är så på rätt många bilar.

Audi s4 (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang