Det är svårt att säga vilken som är bäst för dig, det beror på så många saker. Hur ser vägarna ut där du kör? Kör du många mörka sträckor där det är mycket trafik? Vill du kunna tända extraljusen mellan mötena? Om du svarar ja på de här två frågorna så är antagligen LED ett bättre alternativ för dig, då det dels tål att starta/stänga av betydligt bättre än xenon (xenonlamporna mår dåligt av att fipplas på och av hela tiden).
Om man har xenon och möter någon på en landsväg så går det finfint, mötet tar antagligen bara några sekunder och sedan startar man upp igen. Då är xenonlampan fortfarande varm och tänder snabbt. Men om man måste köra i ett par minuter med lampan släckt (på grund av många möten på rad t ex) och sedan tänder så har lampan hunnit kallna en del och kan ta längre tid på sig att tända. Det är det som sliter på lampan.
Om jag själv hade valet så skulle jag troligtvis välja xenon, då det dels är billigare och dels lämpar sig för min körning. Jag kör mycket landsväg med relativt lite trafik. Men jag är även sugen på en 50" LED-ramp på taket, blir en helt annan spridning och väldigt jämnt ljus sägs det. Plus att man då ser ner i dikeskanterna, vilket man inte gör med traditionella extraljus monterade ovanför regskylten.