3668
Sök

Ljudsystem volvo / bmw

13 Inlägg
7 april 2015
Trådstartare
Undrar vilken av dessa som har bäst stereo / ljud ORIGINAL? smile

Bmw 325i e46 2003 eller en Volvo v70N 2001-2003? smile

Undrar även hur stor skillnad det är på volvos stora ljudpaket och det vanliga!
Tack! /Erik

13 Inlägg
8 april 2015
Trådstartare
Ingen som kan kommentera något av det? neutral
Senast redigerat av trolletjao (8 april 2015)

131 Inlägg
8 april 2015
Jag vet inte hur ljudet är i volvon, men i en e46 finns det lite olika ljudpaket att välja på, Standardsystem, Harman Kardon, standardsystemet får väll inte en enda människa att höja på ögonbrynen men H/K har helt okej ljud, i min sitter det 2 basar i hatthyllan, 2 (diskanter?) bak, 2 lite större i nedre delarna av framdörren samt 1skrikare+diskant på vardera sida på övre delarna av dörrarna, totalt 10 högtalare som jag får erkänna ger väldigt bra ljud i min Coupé, Nu var ju inte detta direkt svar på din fråga men du har ju lite att gå på iaf smile

13 Inlägg
8 april 2015
Trådstartare
Dentar skrev:
Jag vet inte hur ljudet är i volvon, men i en e46 finns det lite olika ljudpaket att välja på, Standardsystem, Harman Kardon, standardsystemet får väll inte en enda människa att höja på ögonbrynen men H/K har helt okej ljud, i min sitter det 2 basar i hatthyllan, 2 (diskanter?) bak, 2 lite större i nedre delarna av framdörren samt 1skrikare+diskant på vardera sida på övre delarna av dörrarna, totalt 10 högtalare som jag får erkänna ger väldigt bra ljud i min Coupé, Nu var ju inte detta direkt svar på din fråga men du har ju lite att gå på iaf smile

Tack för ett bra svar! smile

13 Inlägg
11 april 2015
Trådstartare
Nån annan som kan lite om detta? smile

Forummoderator
26 558 Inlägg
11 april 2015
Mig veterligen så har Volvo haft olika ljudmonteringar under många år, inkluderat under V70N-eran.

Här är lite info om Volvos ljudpaket:

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ … /2001/2.4T
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ … /2001/2.4T

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

441 Inlägg
11 april 2015
Volvos största paket "premium sound" är ett av de bättre original monterade systemen. Varje framdörr har en 8" bas 4" mellan register och en diskant. En centerhögtalare, 6.5" midbasar i bakdörrarna, diskanter i d-stolparna bak och en subwoofer i bakluckan. Systemet är utvecklat av dynaudio och låter riktigt bra

13 Inlägg
11 april 2015
Trådstartare
Okej, ni vet inte hur bmws ljud är då? Volvo verkar ju i alla fall ha helt dugligt!  big_smile

131 Inlägg
11 april 2015
Dög inte mitt svar!? :p

13 Inlägg
11 april 2015
Trådstartare
Dentar skrev:
Dög inte mitt svar!? :p

Menar om någon haft både volvo och bmw och skulle kunna jämföra de två haha.

Sök