ProXem skrev:
Är totalt förälskad i min XC90, visst dyr i skatt men det tar jag igen genom att jag åker ca 3-4000 mil om året med den.
Inte specielt dyra reservdelar skulle jag påstå men allt är ju självklart relativt.
Tar sig fram helt ok i lättare terräng men det är ju såklart relativt där också, jämför man med min cheva så nej, jämför man med min s60 så är den en riktig offroad maskin

Fördelar:
Otroligt bekväm
Väldigt tyst att åka i
Stor inuti, inga problem för mig (1.85 lång) att sitta bak t.ex.
Fantastiskt stor bagageutrymme, framförallt om du fäller bakstolarna.
Går billigt, snittar 0.75 L/Milen dock främst motorväg och lite körning i förorter.
Negativt:
Dyr skatt framförallt om du ska ha en Diesel.
Dyrare än en normal stor bil såklart, reservdelarna är lite dyrare.
Kan inte komma på så mycket mer faktiskt just nu.
Nu har jag bara haft min i 4 månader men har än så länge inte haft några problem med den.
Lycka till!
Härlig post, tack för inlägget!

Jo precis, nej jag tänker mig för en bensin helt klart, då diesel inte alls kommer vara något för min del.
Dock undrar jag, jag vet att de flesta är 4x4 eller AWD, jag har hört att det går att ta bort detta och endast köra med tvåhjulsdrift, stämmer detta?
Sedan hur mycket ligger reservdelarna samt reparationer på tro?...
Du haft din i 4 månader och är förälskad i den?, härligt att höra!

Jag är själv 1,84 så det lät bra det där!

Jag har själv för närvarande en Volvo S60 2.4T -02 och den drar en del om jag ska vara ärlig. Hur tror du att en XC90 i relation till denna bil, är i förbrukning?...
Dock 0.75/Mil för en sådan stor bil, låter enligt mig rätt hyfsat faktiskt, nu kan jag dock ingenting om bilar på det sättet... men låter helt okej, till skillnad ifrån den jag provkörde. Där åkte visaren från full till halvfull på 15-30 min bara, så det var kanske det som besiktningsmannen fann problemen på senare.
Måste dock fråga, är detta standard färg på XC90 eller är det endast din som har detta, med andra ord har du "moddat" den eller liknande?...
![https://www1.garaget.org/archive/83/82367/372161/372161-3519258.jpg]()