UK testar beg bilar och premiummärkena hamnar återigen i botten

EmilHammarlund
11 maj 2015 · 44 Inlägg

valle22 skrev:

Masquerade skrev:

Evildan skrev:
Jag lutar mig nu tillbaka med en kopp choklad med lite Wagner på låg volym och läser igenom artikeln, men den innehåller förmodligen inga nyheter.
Premium, jo tjena.

Så du märker ingen som helst skillnad i "klass" (vilket ju premium i slutändan syftar på) på att sitta i en bil med den här interiören:

http://i.ytimg.com/vi/qNsS6J9OPhg/maxresdefault.jpg

..och den här:

http://preview.netcarshow.com/Fiat-Pand … 280-43.jpg

Nej, jag syftar inte på någon "image" när jag skriver klass, jag syftar på valet om hur man vill spendera sina timmar bakom ratten. I det valet finns det definitivt ett "premium-alternativ" i varje prisklass och den dagen någon av de pålitliga japanerna släpper en bakhjulsdriven bil vars interiör inte verkar vara byggd av Fisher-Price så kommer jag gladeligen hoppa på det tåget.

jag ser klart och tydligt skillnaden....

Audi = svårbegripligt med massa knappar och joystick som skall styra funktioner

FIAT = enkelt,snabbt knapptryck och lättöverskådligt

tongue

Blir dessutom gladare av Pandan än av den andra likbilens dystra inredning, även fast Pandan var lite väl plastig och leksak för min smak. Svagt minne av att de Pandor som är jämngamla med Audin är mycket bättre än de var 2004.

Senast redigerat av EmilHammarlund (11 maj 2015)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 maj 2015 · 17 380 Inlägg

Panda! På slutet av 80-talet följde jag med min far då han skulle köra en resa med turistbuss upp till Åre en vecka, med skidsugna Svenssons. Jag gick runt i bussen på uppresan och tog upp beställningar på liftkort. Då kunde vi köpa dessa sedan och få 2 gratis till oss... (Inte för det har med saken att göra, men kul grej).

Hotellet, Åregården, hade 2 stycken Panda 4x4 som man fick låna. En brukades flitigt av oss då farsan inte ville köra 12 meter buss bort till affären...

Jag fick prova denna lilla krabat ibland på småvägarna runt slalombackarna, det är väl preskriberat nu :-). Tyckte den var kul! Kravlade sig fram bra i snödrivorna! Det var då det.

Parkera bussen var lite bökigare. Men jag började övningsköra tidigt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang