4088
Sök

Garageplats i Vänersborg finnes!

4 Inlägg
4 april 2015
Trådstartare
Hej!

Jag har möjlighet att förvärva en fin fin lokal i Vänersborg för att förvara bilar, båtar och mc under sommarhalvåret samt vintern. Möjligheten att meka kommer ej erbjudas men för lättare reparationsarbeten samt vaxning och allt annat som hör till för att hålla sitt fordon i toppskick.

Möjligheten att "komma och gå" med fordonet under sommarhalvåret kommer erbjudas men från och med 31:e oktober till 1:e april kommer möjligheten att flytta sitt fordon vara begränsat.

Lokalen är övervakad utav Securitas samt är video-övervakad.

Finns 10-12 eller mer beroende av fordonstyper.

Vid intresse vänligen kontakta mig via PM eller mail.

Bobbysan_87@live.se
Senast redigerat av SRT10 (4 april 2015)

#GoodToBeBad
856 Inlägg
5 april 2015
Ett par frågor då, eftersom jag har intresserade vänner i regionen!

1. Vad innebär "sommarhalvåret samt vintern"? Är det inte okej att förvara där under hösten med andra ord?
2. "En fin fin lokal för att inte "meka" men heeelt okej att "vaxa" sitt fordon..?" Vad är skillnaden enligt hyresägaren på att koppla in polermaskinen och dra ett par timmar på lacken jämfört mot att skruva på samma fordon undrar jag?
3. Är området övervakat eller lokalen? Frågar eftersom rätt få människor vill bli filmade medans de seriöst trimmar sina gatreggade bilar, medans merparten av befolkningen hemskt gärna lagrar importerad sprit på samma ställe som sin trimmade Supra..
4. Är det inskrivet i hyresavtalet att Securitas bevakar lokalen, gäller detta 24/7 - samt; är även denna del försäkrat av hyresvärden gällande stöld?
5. Vad kostar en plats/mån inkl. el och övervakning?

Svara gärna öppet här i tråden, för hela grejen med ditt inlägg (ditt blott tredje på forumet) känner ju lite halv-suspekt kan jag känna....

mvh Ola, Växjö
Senast redigerat av Squidspeed (5 april 2015)

4 Inlägg
5 april 2015
Trådstartare
Squidspeed skrev:
Ett par frågor då, eftersom jag har intresserade vänner i regionen!

1. Vad innebär "sommarhalvåret samt vintern"? Är det inte okej att förvara där under hösten med andra ord?
2. "En fin fin lokal för att inte "meka" men heeelt okej att "vaxa" sitt fordon..?" Vad är skillnaden enligt hyresägaren på att koppla in polermaskinen och dra ett par timmar på lacken jämfört mot att skruva på samma fordon undrar jag?
3. Är området övervakat eller lokalen? Frågar eftersom rätt få människor vill bli filmade medans de seriöst trimmar sina gatreggade bilar, medans merparten av befolkningen hemskt gärna lagrar importerad sprit på samma ställe som sin trimmade Supra..
4. Är det inskrivet i hyresavtalet att Securitas bevakar lokalen, gäller detta 24/7 - samt; är även denna del försäkrat av hyresvärden gällande stöld?
5. Vad kostar en plats/mån inkl. el och övervakning?

Svara gärna öppet här i tråden, för hela grejen med ditt inlägg (ditt blott tredje på forumet) känner ju lite halv-suspekt kan jag känna....

mvh Ola, Växjö

Jag märker vad du är för typ och är inte ens intresserad då du inte ens bor i närheten. Du vill enbart anmärka. Men om du läst inlägget så står det följande

"Möjligheten att "komma och gå" med fordonet under sommarhalvåret kommer erbjudas men från och med 31:e oktober till 1:e april kommer möjligheten att flytta sitt fordon vara begränsat. "

-Vet inte hur stor koll du har på årstiderna men jag tror nog att du kan klämma in hösten där någonstans.

Sen vad skillnaden är mellan att polera/vaxa sin bil jämfört med ett större reparationsarbete trodde jag inte behövdes förklara. Skillnaden att dra igång en polermaskin kontra en svets och börja laga rostskador är det ganska stor skillnad på. Risken för brand vid svetsarbete ökar, samt att andra garanterat inte vill ha förslagsvis svetsloppor på sina bilar.

Både område och lokal är övervakad av Securitas. Sen vet jag inte om man kan teckna timavtal med Securitas att de bara åker ut på larm t.ex 3 timmar om dagen så den är allt övervakad 24 timmar om dygnet 365 dagar om året.

Naturligtvis ingår inte någon stöldförsäkring när man har sin bil uppställd. Det får man allt ha sin egna garageförsäkring till.

Med vänlig hälsning
Jocke, Vänersborg

Vettemannen
5 april 2015
Något som kanske skall komma fram är om du skall stå som hyresvärd eller om ni alla ska hyra av en extern hyresvärd. Ta noga reda på vad som gäller i försäkringsfrågan. Det är inte så säkert att det bara är att "var och en får ha sin egen garageförsäkring". Det kan vara så att hyresvärden vem det nu är också måste teckna en försäkring och då inte bara för byggnaden utan det som är i densamma. Allt detta är värt att kolla upp.

/Benny

2 Inlägg
29 april 2015
Har mailat

2 Inlägg
21 maj 2015
har mailat, PM:at, försökt på zatzy..

Sök