Någon som vill hjälpa mig med råd om bil i 20000 kr klassen

Malena-
21 juni 2015 · 10 Inlägg

Hej!
Jag kanske inte hör hemma här? Jag känner mig vilsen och ensam när jag ska lägga mina pengar på en "ny" bil. Jag har inte så mycket pengar. Det skulle vara guld om någon orkar titta på annonsen jag funderar över!
Hej!
Kolgruvan du skrev. Jag fick flytta hit!
http://www.blocket.se/stockholm/Volkswa … 11&w=1

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 juni 2015 · 14 063 Inlägg

Malena- skrev:
Hej!
Jag kanske inte hör hemma här? Jag känner mig vilsen och ensam när jag ska lägga mina pengar på en "ny" bil. Jag har inte så mycket pengar. Det skulle vara guld om någon orkar titta på annonsen jag funderar över!
Hej!
Kolgruvan du skrev. Jag fick flytta hit!
http://www.blocket.se/stockholm/Volkswa … 11&w=1

Det är bara 3 ägare så den har inte gått fram och tillbaka mellan en massa människor. Det är positivt!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Malena-
21 juni 2015 · 10 Inlägg

Det är bara 3 ägare så den har inte gått fram och tillbaka mellan en massa människor. Det är positivt!

Javisst! Och miltalet! Men startmotor eller kransen?? C-låset lever jag gott utan! 17.000??

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 juni 2015 · 14 063 Inlägg

Malena- skrev:
Det är bara 3 ägare så den har inte gått fram och tillbaka mellan en massa människor. Det är positivt!

Javisst! Och miltalet! Men startmotor eller kransen?? C-låset lever jag gott utan! 17.000??

Det går ju alltid att försöka pruta! Jaa, det är jättelite mil på den!! smile

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (21 juni 2015)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Malena-
21 juni 2015 · 10 Inlägg

Det går ju alltid att försöka pruta!

Mmm. Men även om. Köper jag på mig problem?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 juni 2015 · 14 063 Inlägg

Malena- skrev:
Det går ju alltid att försöka pruta!

Mmm. Men även om. Köper jag på mig problem?

Det där är jättesvårt att säga. Det där med startmotorn kanske inte är nåt problem men kan inom sinom tid bli ett verkstadsbesök.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Malena-
21 juni 2015 · 10 Inlägg

Det där är jättesvårt att säga

Ja. Visst! Roulette! Vad ska jag kolla? Olja under kylarlocket. Hur kollar man spindellederna?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 juni 2015 · 14 063 Inlägg

Malena- skrev:
Det där är jättesvårt att säga

Ja. Visst! Roulette! Vad ska jag kolla? Olja under kylarlocket. Hur kollar man spindellederna?

Det bästa är nog att du försöker få med dig en något sånär bilkunnig kompis.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Malena-
21 juni 2015 · 10 Inlägg

Det bästa är nog att du försöker få med dig en något sånär bilkunnig kompis.

Jo, justde! Har ingen längre. Ska jag ta det under efterlyses?? Fniss! Nä, jag får väl bara ta ödet i hand.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 juni 2015 · 14 063 Inlägg

Malena- skrev:
Det bästa är nog att du försöker få med dig en något sånär bilkunnig kompis.

Jo, justde! Har ingen längre. Ska jag ta det under efterlyses?? Fniss! Nä, jag får väl bara ta ödet i hand.

Det kan du nog göra!!! Haha!! Men förutom det att starten låter lite så tror jag inte att det är något jättedåligt köp!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Malena-
21 juni 2015 · 10 Inlägg

smile

Evildan
22 juni 2015 ·

Helu. Klart du hör hemma här, alla är välkomna.

Jag hade avstått den Polon om jag inte hade möjlighet att kontrollera vad som är felet eller få hjälp med att byta startmotor alternativt svänghjulet om startkransen är söndersliten då ett sådant arbete på verkstad är kostsamt och då blir bilen alldeles för dyr.
Centrallås som inte fungerar låter inte roligt, det är väldigt praktiskt på en 5-dörrars bil att slippa klänga runt för att låsa den. Finns det inte från början so fine då är det ju så, men ett trasigt känns tråkigt.

Jag som har enbart bra erfarenheter av Toyota hade istället sökt efter en Yaris, en mycket problemfri bil i samma storlek som Polon.
Den här exempelvis: http://www.blocket.se/stockholm/Toyota_ … 11&w=1

Senast redigerat av Evildan (22 juni 2015)

cars4ever
23 juni 2015 · 836 Inlägg

Bästa tipset är annars att försöka hitta en så ny bil som möjligt Exempelvis:

http://www.blocket.se/stockholm/Peugeot … 11&w=1

eller

http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V … 11&w=1

sen påverkas det givetvis av om vill ha någon specifik bilmodell/märke och hur långt bort bilen finns.

Volvo V70N "GLT" (2001)
Suzuki Grand Vitara "XL7 V6" (2004)
Saab 9-3 "Turbo" (2000)
Miniblock
24 juni 2015 · 196 Inlägg

Malena- skrev:
Hej!
Jag kanske inte hör hemma här? Jag känner mig vilsen och ensam när jag ska lägga mina pengar på en "ny" bil. Jag har inte så mycket pengar. Det skulle vara guld om någon orkar titta på annonsen jag funderar över!
Hej!
Kolgruvan du skrev. Jag fick flytta hit!
http://www.blocket.se/stockholm/Volkswa … 11&w=1

Jag har jobbat som VAG mek, statmotorn vinèr till när man startar, det är en skönhetsgrej/slitage ingående axeln. C-LÅS kan vara låskistan på förardörren då den är master, notera ifall belysningen invändigt går igång  när du öpnnar/låser upp dörren. Sen så ska kamremen&vattenpump vara bytt, 7år eller 18000mil. Det är en gammal bil oavsett milen, var beredd på att få lägga ut några kronor i framtiden.

Nissan Almera GTI "Skyline Blue" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang