Bil äldre än 1975

torsen
24 juni 2015 · 7 234 Inlägg

anders76 skrev:

Evildan skrev:

Mervolic skrev:
Ja, gör så. Finns en modell som heter 2002, den är nog finast av dom jag nämnt i mitt tycke, men vet inte riktigt när den producerades. Den kanske är nyare än -75, men känns inte så..

-66 /-77 tillverkades 02-Serien.
Liten och rätt käck beemer och BMWs gamla tvåtaktsfordon såsom exempelvis Isetta eller den ovanliga 700 har alltid varit roliga fordon så det gör saken extra kul och nära på historiskt korrekt.
wink

Jo 2002:an är riktigt fin, har för mig att den fanns med turbo också ? Jasså Beamer har också kört 2-takt smile

Har själv ägt en 2002 1968(har jag för mig).
Men det var mycket mycket strul med den.
Mycket problem med elen.
Mest med transmissionen. Solfjäderkopplingen fastnade botten så att pedalen fick lyftas med tåspetsen. Alla 4 drivknutarna havererade liksom slutväxeln.
Det bästa med den var de snygga bakljusen - nästan lika snygga som Ford Cortina - men inte riktigt.

Avråder följaktligen. Köpte den som nästan ny demobil. Bytte bort den mot en R16 efter mindre än 3.000 mil. Kanske en BMW inte ska köras så mycket?

torsen
24 juni 2015 · 7 234 Inlägg

Magirius Deutz hade en mäktig 2-taktare, kan det vara något?roll

super-mario tidsoptimist-javisst!
24 juni 2015 · 274 Inlägg

Toyota corolla tycker jag. liten och bakhjulsdriven smile Kan kanske va tufft att få tag på en dock..

Peugeot 505 TD "506 an" (1980)
Peugeot 508 sw "miljöbiln" (2012)
Ford galaxie 500 "lowlineer" (1964)
torsen
24 juni 2015 · 7 234 Inlägg

Datsun 120Y:lol:lollol

anders76
24 juni 2015 · 8 Inlägg

henne_svenne skrev:
Vill inte verka tråkig men jag kan sätta min vänstra pungkula på detta inte kommer bli av. Av 100 liknande trådar kanske det är 2 som blir något med...

Låter bra, får jag nöjet att ta bort den om jag lyckas ? Skämt och sido, har byggt korvgrillare och dragrace-skotrar i ett antal år. Innan det var det mopeder såklart. Varför jag nu börjar snegla på bilar är pga en väntande flytt till södra Sverige. Eftersom snön inte existerar där måste jag gå över till andra slags fordon ... Men sannolikheten att jag tar mig an ett sånt här projekt är väll ca 50/50 ......

Hm kanske får överväga BMW om det är sådana problem med dom :S Du kanske hade ett  måndagsexemplar ?

Mycket förslag på Japsar, var dom nått att ha på 70-talet ?

FredrikRangert skrev:
Hundkoja med galen snöscootermotor+transmission hade varit fräckt!

Hehe jo hade varit fränt, kanske kan få MR Bean och köra den med smile

Mervolic Yawn...
25 juni 2015 · 3 151 Inlägg

torsen skrev:
Har själv ägt en 2002 1968(har jag för mig).
Men det var mycket mycket strul med den.
Mycket problem med elen.
Mest med transmissionen. Solfjäderkopplingen fastnade botten så att pedalen fick lyftas med tåspetsen. Alla 4 drivknutarna havererade liksom slutväxeln.
Det bästa med den var de snygga bakljusen - nästan lika snygga som Ford Cortina - men inte riktigt.

Avråder följaktligen. Köpte den som nästan ny demobil. Bytte bort den mot en R16 efter mindre än 3.000 mil. Kanske en BMW inte ska köras så mycket?

Låter lite märkligt att den pajade så snabbt... Men nu ska ju TS byta motor (och antagligen växellåda också). Elen är ju lätt att se över när man ändå har ut allt, och det är ju inte direkt avancerad el jämfört med dagens bilar...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang