4637
Sök

Köpa bra sommardäck !

huh?
10 427 Inlägg
27 juni 2015
eastereverybodybay skrev:
Cadillacpower skrev:
Är det ingen som använder detta?

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1106

Du kan ställa in vilken ljudnivå du vill ha och vilket betyg på drivmedelseffektiviteten osv......

Jo det är nog många som använder det, MEN som vi sagt i tråden...
Det säger absolut INGENTING om däckets livslängd.
Du kan köpa det däcket med dom bästa betygen för rullmotstånd, väggrepp och ljudnivå, men det betyder aldrig att du får det däcket med bästa livslängden.

Tror det kan vara lönt att läsa omdömen för att få en bild över livslängden, särskilt om man anger km/mil körda och slitage som finns på en del omdömessidor. Var till 95% inne på att köpa Dunlop Sport Maxx RT till E90n innan jag läste massa omdömen där många klagade på att livslängden var dålig, kikade man istället på ~motsvarande Michelin Pilot Super Sport så var det helt annan upplevd livslängd så det fick bli såna istället. Förhoppningsvis gjorde jag rätt val wink

2 751 Inlägg
27 juni 2015
steifan skrev:
eastereverybodybay skrev:
Cadillacpower skrev:
Är det ingen som använder detta?

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1106

Du kan ställa in vilken ljudnivå du vill ha och vilket betyg på drivmedelseffektiviteten osv......

Jo det är nog många som använder det, MEN som vi sagt i tråden...
Det säger absolut INGENTING om däckets livslängd.
Du kan köpa det däcket med dom bästa betygen för rullmotstånd, väggrepp och ljudnivå, men det betyder aldrig att du får det däcket med bästa livslängden.

Tror det kan vara lönt att läsa omdömen för att få en bild över livslängden, särskilt om man anger km/mil körda och slitage som finns på en del omdömessidor. Var till 95% inne på att köpa Dunlop Sport Maxx RT till E90n innan jag läste massa omdömen där många klagade på att livslängden var dålig, kikade man istället på ~motsvarande Michelin Pilot Super Sport så var det helt annan upplevd livslängd så det fick bli såna istället. Förhoppningsvis gjorde jag rätt val wink

oooh sånna vill jag ha :S Michelin SS skall bara ett av de bästa gatudäcken som tillverkas smile

Who Djaa bless no man curse

Sök