Köpråd av mercedes cl 500, årsmodell 2000. Tips/hjälp?:)

MasterCar
22 juli 2015 · 390 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

MasterCar skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Bättre köpa en sådan här då: S400 CDI -05. Gubbkörd, V8 diesel, fullservad, ALLT fungerar. Även Line assist. Lite dyr i skatt men bara haft den hemma i 3 timmar :-)

http://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-df029930c7382eebf85c652c423f0cc5.jpg

Problemet är att jag inte kör mkt alls per år för att det ska vara lönsamt att köra en sådan dieselbil. Men S klassen är det inget fel på alls då det egentligen är en sedan version av cl:n. Berätta gärna hur den känns? Är det stor skillnad på en S klass från år 2002 och en 2005? Vare sig det är kvalite eller prestanda vid liknande motorer?

Har kört någon timma idag. Jo den är trevlig, V8.an låter som en lastbilsdiesel på morgonen. Sånt gillar vi! Det är väldigt svårt att få varvtal över 2000 rpm. Då får man dra på rejält och då släpper den bara och vill rita svarta streck hela tiden. Så kör man inte en S-klass. Oftast ligger den på 1200 rpm. Lustigt nog så gillar maskin att varva upp en del precis när man ska köra iväg från exempelvis en utfart. V8-mullret har fått en del att stirra på bilen vid sådana tillfällen idag. Gillar jag inte riktigt. Eller så gör jag det, har inte bestämt mig :-)

Vad jag gillar är dock förbrukning. Den har dragit enligt dator 0.71 l/mil. Hur väl det stämmer får vi se. Tankmätaren har dock inte rört sig på hela dagen. Bilen trivs utmärkt i 80 km/h då den rullar på tomgång i princip. Passar mig bra, jag är en gubbe på 40+ år...

Haha, det verkar som att du köpt dig en aggressiv bil. Det gillas! Förbrukningen kan man inte klaga på alls. Jag får kolla runt lite till, om det blir en S klass eller en CL...det återstår att se:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang