2 december 2010
Trådstartare
Håller på och importerar en bil och fick ett alternativ att fixa den inför reggbesiktning själv men måste bestämma mig imorgon om den ska ställas av hos mig eller importören då den redan står på en lastbil nu..
Därför undrar jag hur mycket det är som behövs göras?
Jag betalar 11000kr mindre om jag gör det själv men jag vet inte vad som ska göras..
Bullerintyget kan jag köpa klart av importören för 2500kr
Besiktning och regbesiktning säger han kostar ca 1300kr
Så då har jag ca 7200kr kvar att fixa till resten med är det värt det eller ska jag betala dom och låta importören göra det sista?
The chassis# is stamped on a plate that is rivited to the drivers shock tower inside the engine bay.
Lyckas inte översätta det där helt och hållet så jag förstår det... men låter det lagligt i sverige eller behövs det stansas in på svenskt vis?
Bilen har parkeringsljus.
Sidoblinkers behöver den men tänkte köpa realcars speglar med blinkers som är godkända vid besiktning.
Så känns som att det bara är stansningen kvar av dom sakerna jag känner till som måste göras..
Senast redigerat av Tribbe (2 december 2010)