nice men känner igen själva formen på det rätta mig om jag ahr fel men säljs det färdiga fördelare i den formen tänkte de skulle underlätta för mig den dan jag tänker bygga t5a
undrar en sak, T5 i bakhjulsdriven bil nyare än 1975? byter man vxl lådan är den inte tagen som "paket" ur en bil. Hur får man en sån godkänd ?
Det finns vissa effektgränser man måste hålla sig inom, jag har för mig att man får ha 238 hk och 328 Nm i 740 och 940, så då är det bara att sätta in en T5. Du får använda dig av vilken växellåda du vill, men det är motorn som måste vara i original och tas som ett paket med tillhörande motorstyrning mm.
Det som skiljer sig mellan bilar efter och innan 1975 är att de som är nyare måste ha katalysator och motor i originalskick när du reggar in den med ny motor, du får inte heller montera katalysator efteråt på en motor som originalt inte hade det.
Senare på 90 talet kom dock Helbilsgödkänning vilket innebär att du inte får ändra på något, om du inte reggar om bilen som ombyggt- eller amatörbyggt fordon.