2081
Sök

Mek hjälp Göteborg! supra mk3

4 Inlägg
8 augusti 2015
Trådstartare
Tjena

Söker någon kunnig på supra mk3:or, då min behöver översyn av kylsystem som läcker och litet okänt oljeläckage
samt shimsning,

vore grymt uppskattat om någon erfaren med erfarenhet kunde hälsa på och tjöta lite hjälpa mig få bättre syn på det hela, kanske tips och trix.

område är göteborg, vore tacksamt att ha någon att tjöta med om hjälp smile
kan bjuda på kaffe/cigg om önskas!

Forummoderator
26 455 Inlägg
8 augusti 2015
Du skulle väl lämna in på verkstad enligt förra tråden?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

4 Inlägg
8 augusti 2015
Trådstartare
Antagligen är det verkstad,
men skadar aldrig att få synpunkter av någon annan heller.

har man aldrig grejat dessa bilar innan skadar det inte att få lite åsikter/synpunkter
vet inte hur du brukar göra göra för få rätsida på saker.

jag har grejat ford och volvo innan kört någon galant innan gjort rent spjäll bytt drivaxlar,länkarmar
delar i fram och bakvagnar, men ej skruvat japanare.

folk som gjort dessa grejer jag pratar om hade varit kul att få åsikter hur lätt/svårt sakerna är att göra själv.
känns bättre än enbart läsa på nätet.

plus vore det kul med gemenskap.

anser du detta är fel eller missuppfattar jag det hela.

Forummoderator
26 455 Inlägg
8 augusti 2015
Inget fel med gemenskap.

Men av döma av din förra tråd så lät det som lite mer problem än det du har radat upp i denna..

Edit: oavsett så hoppas jag att det löser sig för dig.
Senast redigerat av Mack (8 augusti 2015)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

4 Inlägg
8 augusti 2015
Trådstartare
Mack skrev:
Inget fel med gemenskap.

Men av döma av din förra tråd så lät det som lite mer problem än det du har radat upp i denna..

ja, är en del problem. största problemet är väl att det är förra ägaren som lyfte toppen och renoverat men ej fullbordat allt, utan lämnat över bilen lite halvt under bordet.

men fick sånt erbjudande så kunde inte säga nej.

hade gjort mycket för mig om någon kunnig på dessa hjälpte mig att ta en titt och kanske diskuterat lite.
är oftast vettigt att höra åsikter utöver sina egna för balansera upp, och ge lite vett.

ej uppvuxen på forum eller bilträffar. älskar pilla men brukar ha tillgång till 4 pelar lyft,
alltid grejat själv och löst det som behövts göras men jag antog att det satt mycket kunnigt folk här inne
och kanske även folk i gbg som med ett enkelt samtal underlättat ganska mycket för en annan.

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
8 augusti 2015
Bilen är inte svårare än en vanlig 740 och det finns grymma hemsidor med info. Här har du en http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/T … IN&P=1

Vad exakt är det som behövs göras? att den läcker vatten/olja är ju inget svårare än på någon annan bil.. hitta läckaget, byt packning/slang med nya slangklämmor i med nytt vatten och glykol. Får du avgaser eller väldigt högt tryck i olja/vatten så har du förmodligen en toppackning som är kass vilket är vanligt på 7m-gte motorerna och därför sätter man i ny toppackning med ARP bultar istället för original.  Är det bakaxeln du tänker shimsa?

~Andy~

Sök