Tillin skrev:
Skulle vilja ha era synpunkter val av bil när jag tänkte snart inskaffa bil för att påbörja ett projekt och det jag har som prioritering är att
-Körbar för dagligt bruk.
-Köra på ca 350-400 driftsäkra hästkrafter.
-Att inte behöva göra större modifikationer vid besiktning (så man får godkänt ).-Hållbar original maskin utan att bytta ut en massa delar.
-Göra så billigt som möjligt.
-Billiga reserv delar.
-Enklast att för en som aldrig har trimmat en bil förut är dock ganska händig av mig.
Bmw 325 e36
Värkar vara ett beprövat koncept med sin m50b25 som verkar var god för ca 400hk+ på orginal maskin dock så är det ett jävla krångel vid besiktningen när allt ska plockas av varenda gång + att det ska vara ett nytt motorstyrnings system eller chip dock ser e36 jävligt grymma ut.
Mercedes 300tdt 124w om603/606
Också grymma maskiner som håller lätt 400 hk utan större ingrepp och enklare att trimma vad jag har förstått samt kanske billigare, och ändas som måste göras vid besiktningen är väl bytte av dieselpump och eventuellt turbo dock så är 124w fullare enligt mig men man kan göra dom extremt råa.
Så vilken bil skulle ni ha valt ? som sagt vilken anser ni är bästa val av bil för en som tänkte starta sitt första projekt av dessa två.
ös på med tips!