Kan jag ladda batteriet inomhus?

CarolineL
10 januari 2016 · 30 Inlägg

Hej,

Min bil har stått ett tag och batteriet är lite halvkasst så skulle vilja ladda upp det. Jag bor dock i lägenhet...

Hade inte en tanke på det först, sen sa en polare att det kanske inte är så smart pga knallgasen. Jag googlade lite och det verkar som många tycker det är en dålig idé men vill höra den generella åsikten här.

Kan jag ladda batteriet inomhus i lägenheten?

/Caroline

"The Ultimate Driving Machine"
The shit!
Hyundai Sonata "NF Exclusive" (2006)
Evildan
10 januari 2016 ·

Jag har laddat flertalet bilbatterier inomhus. Ställt dom i badrummet på en tidning och lagt ett hushållspapper över cellernas påfyllningshål.
Jag röker inte...  wink

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 januari 2016 · 14 049 Inlägg

Jag har också laddat inomhus förr och det har ju funkat men nu får det bli ute i garaget, vill inte längre ha batterierna inne i huset.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Christian S
11 januari 2016 · 4 816 Inlägg

du har ingen balkong du kan ställa det på? om inte så är badrummet nog det bästa alternativet, då kan du ju stänga till samt ha ett fönster lite öppet.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
torsen
12 januari 2016 · 7 236 Inlägg

Christian S skrev:
du har ingen balkong du kan ställa det på? om inte så är badrummet nog det bästa alternativet, då kan du ju stänga till samt ha ett fönster lite öppet.

Bästa är att ladda batteriet inomhus i värmen.
Batteriet går då att ladda 100 %.
I kyla går det inte att ladda batteriet mer än kanske 50%, beror på hur kallt det är ute.

Lowpass
12 januari 2016 · 1 224 Inlägg

Låter som att du inte tänkt ladda över hela vintern, jag skulle absolut ställa det inomhus.
Jag gör det ständigt.

Senast redigerat av Lowpass (12 januari 2016)

i-vtec Do you?
sterge
12 januari 2016 · 484 Inlägg

Laddar alltid inomhus. Går alldeles ypperligt.

Passa på att göra rent batteripolerna också när du ändå tar väck batteriet smile

Föddes till att älska Volvo.
CarolineL
13 januari 2016 · 30 Inlägg

Tack för alla svar!

Som förväntat, gick alldeles utmärkt. Ställde batteriet i badrummet och öppnade fönstret. Massa oro i onödan smile

Tack igen!

"The Ultimate Driving Machine"
The shit!
Hyundai Sonata "NF Exclusive" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang