Vinyl restore

Matsaki
18 december 2015 · 87 Inlägg

Som alla vet så bleknar plasten / vinyl med tiden speciellt på utsidan av bilen. Jag vet att det går att måla om. Men det finns också väldigt många "Vinyl restorer" på marknaden. Tyvärr så försvinner de flesta efter första tvätten.

Så min fråga är om det finns någon riktigt bra restorer som håller länge?

SAAB 9-5 SE automat Högerstyrd, steg 1 tune • SAAB 9-5 Vectra (Med Aero standard),Högerstyrd, automat 2.3L steg 1 tune.
Ghoul87
6 januari 2016 · 36 Inlägg

Tyvärr så är det nog bara att mätta vinylen/plasten så gott det går, iom. att vinylen/plasten åldras och torkar ut. Jag tycker att Concept Vista och Orchard autocares Glitz är fin fina produkter som håller rätt så länge och är enkla att jobba med.

Matsaki
3 april 2016 · 87 Inlägg
SAAB 9-5 SE automat Högerstyrd, steg 1 tune • SAAB 9-5 Vectra (Med Aero standard),Högerstyrd, automat 2.3L steg 1 tune.
Low
3 april 2016 · 3 309 Inlägg

Concept vista är det bästa som finns. Håller och går snabbt att gå igenom bilen med :-)

HeroiX
3 april 2016 · 310 Inlägg

Som sagt är concept vista riktigt bra! se bara till att inte få det på lacken, och om du gör så torka bort det direkt.
Annars om du vill så får man väldigt bra resultat av att värma plasten med varmluftspistol (går säkert med hårtork också, aldrig testat dock) och då blir det mer permanent än att använda medel smile

BMW 523ia (1998)
Timjoh
4 april 2016 · 453 Inlägg

Gör ett test här då, har fått vax på mina lister hur får man bort detta? Det har alltså blivit lite vitt på listerna?

Försökte bli pålurad något medel för 200kr på elmia men tänkte bör finnas billigare sätt smile

it_mutt Avstängd
4 april 2016 · 10 388 Inlägg

HeroiX skrev:
Som sagt är concept vista riktigt bra! se bara till att inte få det på lacken, och om du gör så torka bort det direkt.
Annars om du vill så får man väldigt bra resultat av att värma plasten med varmluftspistol (går säkert med hårtork också, aldrig testat dock) och då blir det mer permanent än att använda medel smile

Fast, det du gör då är att "flytta" oljan i plasten till "utsidan". Det ger bra effekt, men när det väl försvinner är där helt plötsligt ännu mindre olja kvar i listen. Det är alltså ingen bra lösning, även om det visuellt står sig bra.

- - - - - -

Finns div. medel som påpekat. Kan dock inte påstå att jag testat något som varit så dåligt att det försvunnit i första tvätten, under förutsättning att man smörjt in ordentligt. (nope, inte ens Biltemas variant).

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang