Bakvagnsbussning Volvo C70?

Icyveins Götterdämmerung
4 april 2016 · 450 Inlägg

Hej hej som tråden lyder så undrar jag om mina bussningar som håller upp bakvagnen hur pass mycket dom ska röra på sig igentligen?  Jag kunde lätt bända med kofot utan problem och det såg ut som att det glappade ganska så fint.

Och en till fråga är bakvagnen samma pa s70 & c70?

Tack

Senast redigerat av Sappuru (4 april 2016)

Can´t kill it join It
mercaa
4 april 2016 · 558 Inlägg

enda som skiljer bakvagn är väl att c70ns är bredare?

bussningarna rör sig väl alltid lite om dom är färsk. men rörs dom onormalt mycket med lite kraft så är det nog daxx att byta dom.

Senast redigerat av mercaa (4 april 2016)

Icyveins Götterdämmerung
4 april 2016 · 450 Inlägg

Det var det dom gjorde så det är nog på tiden att dom byts men är det svårt att göra själv?  Finns det polyeruthan bussningar till dom?

Och sista frågan går det att eftermontera krängningshämmare för det verkar saknas?

Can´t kill it join It
mercaa
4 april 2016 · 558 Inlägg

Sappuru skrev:
Det var det dom gjorde så det är nog på tiden att dom byts men är det svårt att göra själv?  Finns det polyeruthan bussningar till dom?

Och sista frågan går det att eftermontera krängningshämmare för det verkar saknas?

Beror på dina kunskaper, men dom är inte roliga att byta, Det lär behövas ett special verktyg som drar ut bussning samt pressar in bussningen vid monterting av den nya. Mpre säljer stadigare bussning men dyr.
I mitt album finns det nån bild på verktyget jag tillverkade för just denna bussning, var rätt bökigt ändå.

Det går att montera utan problem, se bara till att välja "rätt" finns lite olika dimensioner på dessa krängningshämmare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang