Få bort eventuella spindlar i nyinporterad USA bil

raggarmellgren
15 april 2016 · 16 Inlägg

Hej jag har köpt mig en usabil (mercury 51) som har stått väldigt länge i arizonas öken med en inredning som är riktigt ratt look sörkbo som jag tänkt att behålla som den är då jag inte är så petig med det och den har precis kommit hem från Amerikat nu då det inte är speciellt kallt. Tänkte kolla med er här på Garaget om ni har något bra tips på något sätt att försäkra sig om att bli av med eventuella giftspindlar det finns ju insektsspray men det räcker nog inte ifall dom grävt ner sig i tyget så tänkte kolla mer på frysspray eller andra förslag vad det finns och vart man får tag påt och vilka produkter ni rekommenderar? Då svart änkan tarantula och brown s finns i Arizona så är det dumt att riskera att bli biten av skiten smile

Mercury 4D "rusty dust devil" (1951)
Mercury 4D "dust devil" (1949)
Tampongpunkarn
16 april 2016 · 786 Inlägg

Rök ut dem? smile

Tror de var Vinäger som var det bästa ^^ En liten sån där flaska och spreja där du tror Dom små gulliga spindlarna är.
Sedan om du vill kan du ju tvätta inredningen mä.
Röker du kan du ju också bjuda in dina Röknings polare och blåsa den full med skit röken wink

Senast redigerat av Volvo240Driver (16 april 2016)

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813
Bike
16 april 2016 ·

En redig normal städning brukar vara nog.
Putta sätet fram och tillbaka och dammsug överallt där du kan nå
för det där lilla extra kan man mixa ihop en högra dos med ipa (spritlösning) och duscha runt alla små utrymmen i bilen och sedan torka.

Engångshandskar kan vara bra att ha när man städar okända bilar av många anledningar
och kan lova OM något gömmer sig i bilen så lär det röra på sig då du gör denna behandlingen.

raggarmellgren
16 april 2016 · 16 Inlägg

Tack för seriösa och genomtänkta bra svar smile

Mercury 4D "dust devil" (1949)
Mercury 4D "rusty dust devil" (1951)
JBeam
16 april 2016 · 201 Inlägg

Vill du vara 100% säker så ta kontakt med Anticimex.

Husdjuret
16 april 2016 · 85 Inlägg

Som redan sagt rejäl städning/dammsugning i alla hörn och skrubbar, prata med anticimex och låt dom lösa det hela. Eller om du vill kan du köpa ett gäng med bönsyrsor och släppa lös dom i bilen dom äter insekter, kryp, spindlar och mer därtill.

raggarmellgren
16 april 2016 · 16 Inlägg

Tack åter igen för bra svar är säkert fler än jag som kan ta in många bra tips här på det här problemen eller vad man kan kallar det mvh Johan smile

Mercury 4D "rusty dust devil" (1951)
Mercury 4D "dust devil" (1949)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang