Hej har en s80 99 som vobblar över 80+ och har gjort hjulinställning har nya däck och balancerade, det är konstant lite vibrationer över 80, blir inte mer eller mindre vid gaspådrag någon som har tips på vad det kan vara?
fälgarna är nya, provat byta fram o bak vibrerar lika mycket, spindelleder är bytta vid hjulinställning, vilka bussningar kan vara dåliga isåfall styrstag och spindelleder o inge glapp till hjullager heller,
vibrerade med vinterdäcken, det vibrerar i ratten, har nya fjädrar, inre styrstag båda sidor bytt (får inte va glapp vid hjulinställning) framskivor och bromsok bytt också, dock inga länkarmsbussningar,
Kom på att det skulle du höra om du svänger, det låter som en stenkross. Men är du säker på att det inte är däcken? Hade för ett tag sedan något liknande problem, med ett par billigare däck jag köpte. Dom hoppade & wobblade om vartannat, vikta om dom ett par gånger. Dom var bra varje gång dom viktade dom, men samma resultat visade sig nästa gång jag skulle köra. Meken hade en teori om stålkardan i däcket kanske kunde ha separerat från gummit. nu har jag slut på teorier på vad det kan vara, så jag kan bara råda dig att lämna in bilen på verkstad & kan inte dom fixa det så tycker jag du ska byta verkstad.
Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
låter inget när jag svänger, jag hadde ju andra däck på nya fälgarna köpte nya för jag trodde det skulle funka men samma små vibrationer, mekonomen är skit ^^