3529
Sök

Bör vevstakarna och kolvarna bytas?

1 Inlägg
14 juli 2016
Trådstartare
#1
Tjäna! Hade tänkt mig att köpa en 940 LTT å modifiera lite.

portad och planad 531 topp
VX3 kam
aftermarket grenrör
19t turbo
1 bar ladd
wastegate
återcirkulerande dump
3" lmm
gröna r-spridare
intercooler
öppet luftfilter

Hur mycket HK tror ni man kan få ut av de här? wink

Min fråga är nu om orginal vevstakarna pallar med detta eller om man bör byta till H-profil och andra kolvar, man kanske borde byta låda till en ZF också eller va tycks. Skriv ner era tankar och ideer, kom gärna med tips då det här blir mitt första bygge! smile

Reservdansk
6 271 Inlägg
15 juli 2016
#2
Den frågan är så vanlig att du faktiskt kan söka på den i forumet. wink Samma setup dessutom. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 juli 2016
#3
Ja, tankarna jag har kring denna typ av byggen är att man kommer inte lyckas om man inte själv är villig att söka information. Läsa många olika trådar, hitta sin röda tråd bland alla tusen svar.

Vi låser på det.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök