Lackerings tillbehör?

mattisson Mr.Tyskstuk
6 juni 2007 · 72 Inlägg

Sökte men hittade inget svar som besvarade min fråga.

Är relativt ny på detta ämne med styling och allt vad det heter, så några "våldtäkter" av styling-ordboken lär ni hitta wink

Men i alla fall så tänkte jag plocka ner min golf samt min 240 till bara chassit och lackera om allt detta. För att sedan försöka få ett resultat som liknar norrmannens 240 i nya bilsport som ni säkert alla har tittat i wink

Och nu vänder jag mig till lackeringsnissarna här.
VART köper jag en bra och vettig lackerinsspruta? (OBS, JA ja kan hantera en sådan tongue) Är det biltemas för 300 kronor eller ska jag satsa på en hos t ex CarSystem.se i örebro? Och vad kostar proffsmodellerna?
Och vart hittar ja de billigaste alternativen för lack? Hade tänkt mig att spruta min i pärlemo-vit, men finner ingenstanns att inhandla.

Känner en kompis som äger lackeringscentret i Arboga, men inte fått svar än på om jag får köpa saker genom honom. Därför vänder jag mig till er på Garaget.org smile Ni verkar kunniga och går att lita på enligt alla mina andra anhängare här wink

Tack på förhand!
//Mattisson

#A.Mattisson | Kolla in projektet!
Thullen
6 juni 2007 · 1 653 Inlägg
Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
Natural
6 juni 2007 · 431 Inlägg

Biltemas funker fint..   så kör på en sån ifall du bara ska "leka" lite

mattisson Mr.Tyskstuk
6 juni 2007 · 72 Inlägg

Thullen skrev:
www.tipro.se

Tack!
Mycket bra svar. Precis vad jag är ute efter!

#A.Mattisson | Kolla in projektet!
Hangower billackerare
14 juni 2007 · 18 Inlägg

mattisson skrev:

Thullen skrev:
www.tipro.se

Tack!
Mycket bra svar. Precis vad jag är ute efter!

tipro är mkt bra att ha och göra med vi köper mkt grejer av dom....ps:går att köpa öl och cigg där också wink

Leyland mini "The Stig" (1978)
mstoltz Lackerare
14 juni 2007 · 159 Inlägg

He he....öl och cigg...ja det bör man beställa med för det blir mycket roligare att lacka då, och resultatet dagen efter kan vara som en liten överasskning smile

Inne på mitt lackforum, finns en tråd på FAQ om basutrustning...kolla där och lycka till smile

MVH

BESÖK LACKFORUM PÅ: http://lackering.forum24.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang