Köpråd: Prisvärd mindre kombi

galenmyra
26 december 2016 · 9 Inlägg

Ok, tack så jättemycket för hjälpen så här långt! Tack vare all info jag fått här har jag fått upp intresset för bilar jag inte ägnat en tanke åt innan. Finns dock risk att jag återkommer med fler fler frågor senare.

Evildan
26 december 2016 ·

Det är bara bomba på med frågor även dom som inte handlar om HSD såklart.

Juggen1988
28 december 2016 · 161 Inlägg

Kör själv Prius gen II tillsammans med fru och pojken och det fungerar kanon smile Dock planeras det tillökning nästa år och då får jag nog byta bil.

Höll på och skriva ett inlägg om att merkostnaden för en plug in är svår att tjäna in. Men så hittade jag denna 😁

http://www.blocket.se/vi/70877558.htm

Hade det inte varit plan på att skaffa en till unge till nästa år så hade nog köptarmen fått bestämma.

Toyota Prius HSD 1.5 "Den feta systern Bettan" (2009)
Evildan
28 december 2016 ·

Juggen1988 skrev:
Kör själv Prius gen II tillsammans med fru och pojken och det fungerar kanon smile Dock planeras det tillökning nästa år och då får jag nog byta bil.

Höll på och skriva ett inlägg om att merkostnaden för en plug in är svår att tjäna in. Men så hittade jag denna 😁

http://www.blocket.se/vi/70877558.htm

Hade det inte varit plan på att skaffa en till unge till nästa år så hade nog köptarmen fått bestämma.

Jvlr det var rätt pengar!
Jag ska nog ta och sluta vid lunch i morgon. wink

Juggen1988
28 december 2016 · 161 Inlägg

Evildan skrev:

Juggen1988 skrev:
Kör själv Prius gen II tillsammans med fru och pojken och det fungerar kanon smile Dock planeras det tillökning nästa år och då får jag nog byta bil.

Höll på och skriva ett inlägg om att merkostnaden för en plug in är svår att tjäna in. Men så hittade jag denna 😁

http://www.blocket.se/vi/70877558.htm

Hade det inte varit plan på att skaffa en till unge till nästa år så hade nog köptarmen fått bestämma.

Jvlr det var rätt pengar!
Jag ska nog ta och sluta vid lunch i morgon. wink

De var så lite så wink Vi som bor på bästkusten har lite svårare med sådana ex taxi deals :'(

Senast redigerat av Juggen1988 (28 december 2016)

Toyota Prius HSD 1.5 "Den feta systern Bettan" (2009)
Evildan
28 december 2016 ·

Juggen1988 skrev:

Evildan skrev:

Juggen1988 skrev:
Kör själv Prius gen II tillsammans med fru och pojken och det fungerar kanon smile Dock planeras det tillökning nästa år och då får jag nog byta bil.

Höll på och skriva ett inlägg om att merkostnaden för en plug in är svår att tjäna in. Men så hittade jag denna 😁

http://www.blocket.se/vi/70877558.htm

Hade det inte varit plan på att skaffa en till unge till nästa år så hade nog köptarmen fått bestämma.

Jvlr det var rätt pengar!
Jag ska nog ta och sluta vid lunch i morgon. wink

De var så lite så wink Vi som bor på bästkusten har lite svårare med sådana ex taxi deals :'(

Tusen tack.
Väldig ovanligt med Plugin som bulle, men ser den sjysst ut spelar det ju ingen roll.
Hittade en 13000milare för 139 också.

Juggen1988
28 december 2016 · 161 Inlägg

Evildan skrev:
Tusen tack.
Väldig ovanligt med Plugin som bulle, men ser den sjysst ut spelar det ju ingen roll.
Hittade en 13000milare för 139 också.

Mjo, såg inte ut att vara speciellt sliten på bilderna i alla fall. Om den är i bra skick samt beroende på prutmån så kan det ju vara ett fynd. Det värsta värdefallet är ju förbi så ägandekostnaderna kommer ju bli otroligt bra!

Toyota Prius HSD 1.5 "Den feta systern Bettan" (2009)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 december 2016 · 17 485 Inlägg

Juggen1988 skrev:

Evildan skrev:
Tusen tack.
Väldig ovanligt med Plugin som bulle, men ser den sjysst ut spelar det ju ingen roll.
Hittade en 13000milare för 139 också.

Mjo, såg inte ut att vara speciellt sliten på bilderna i alla fall. Om den är i bra skick samt beroende på prutmån så kan det ju vara ett fynd. Det värsta värdefallet är ju förbi så ägandekostnaderna kommer ju bli otroligt bra!

Hade ju inte varit fel att ha Torque  med en ODBII-läsare och tillägget i form av en APK som läser av batteriaccarnas status totalt. Köpläge där om dessa är ok. För det kan man ju inte veta. Troligen bra men...

Stockholm? 50 mil. Nej, jag orkar inte imorgon.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
28 december 2016 ·

Hybridsmurfen skrev:

Juggen1988 skrev:

Evildan skrev:
Tusen tack.
Väldig ovanligt med Plugin som bulle, men ser den sjysst ut spelar det ju ingen roll.
Hittade en 13000milare för 139 också.

Mjo, såg inte ut att vara speciellt sliten på bilderna i alla fall. Om den är i bra skick samt beroende på prutmån så kan det ju vara ett fynd. Det värsta värdefallet är ju förbi så ägandekostnaderna kommer ju bli otroligt bra!

Hade ju inte varit fel att ha Torque  med en ODBII-läsare och tillägget i form av en APK som läser av batteriaccarnas status totalt. Köpläge där om dessa är ok. För det kan man ju inte veta. Troligen bra men...

Stockholm? 50 mil. Nej, jag orkar inte imorgon.

12 mil, jag orkar.
Tar med mig utrustning och gör en fullständig hybridkontroll modell auktoriserad Toylådeverkstad.
Men en vit? Aptrist.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang