5951
Sök

Köp råd Audi A4 b8

3 Inlägg
18 januari 2017
Trådstartare
Tjenare!

Går i tankarna att köpa en Audi A4 b8 kombi Quattro. Så jag tänkte höra om någon här har lite erfarenhet med dom bilarna.
Vanliga fel
Vilken motor ni rekommenderar
förbrukning
Positivt och negativt med dom
Kamremsbyte intervaller
Stora service? Vilket miltal

Mvh
Senast redigerat av Fkarlsson97 (18 januari 2017)

Ubåtsingenjör
7 382 Inlägg
18 januari 2017
2,0tdi är nog den som håller bäst, de andra motorerna dras med en massa olika fel tyvärr
Förbrukningen på en 2,0tfsi med quattro ligger på runt 0,9 om jag har förstått det rätt

Var själv sugen på en b8 quattro då de är väldigt sköna att köra samt att de ser väldigt bra ut, men efter att ha läst en hel del om modellen så avstår jag tråkigt nog

3 Inlägg
18 januari 2017
Trådstartare
CHEEVA skrev:
2,0tdi är nog den som håller bäst, de andra motorerna dras med en massa olika fel tyvärr
Förbrukningen på en 2,0tfsi med quattro ligger på runt 0,9 om jag har förstått det rätt

Var själv sugen på en b8 quattro då de är väldigt sköna att köra samt att de ser väldigt bra ut, men efter att ha läst en hel del om modellen så avstår jag tråkigt nog

Vad får dig att avstå?

Ubåtsingenjör
7 382 Inlägg
18 januari 2017
Fkarlsson97 skrev:
CHEEVA skrev:

Vad får dig att avstå?

Alla typ fel, motorras är till exempel inte allt för ovanligt... dessutom så dricker de ofta väldigt mycket olja
Sen är förbrukningen relativt hög smile

Finns bättre alternativ helt enkelt. Jag personligen anser att både BMW och Mercedes-Benz är ett bättre och driftsäkrare alternativ, där BMWn ofta är den som går billigast.

Sök