Köpråd: Nissan Primera 1998

eliastigerblad
22 mars 2017 · 14 Inlägg

Tjenare allihopa! Har tittat på billigare projekt och har hittat en Nissan Primera från 1998 med lite fel.

Felen är att ABS-lampan lyser, startmotorn funkar inte och att det är punktering på den. Vad hade det kunnat kosta att köpa en ny startmotor och vad kan felet vara med ABS?

Priset är 1000 kr, den har gått 23*** mil, det är manuell låda med motorn på 130 hk. Någon som vet vad jag hade kunnat få för den om man säljer vidare den efter att man fixat felen och om det ens är värt för mig att köpa den?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 mars 2017 · 17 478 Inlägg

Th3BlackD3vil skrev:
Tjenare allihopa! Har tittat på billigare projekt och har hittat en Nissan Primera från 1998 med lite fel.

Felen är att ABS-lampan lyser, startmotorn funkar inte och att det är punktering på den. Vad hade det kunnat kosta att köpa en ny startmotor och vad kan felet vara med ABS?

Priset är 1000 kr, den har gått 23*** mil, det är manuell låda med motorn på 130 hk. Någon som vet vad jag hade kunnat få för den om man säljer vidare den efter att man fixat felen och om det ens är värt för mig att köpa den?

Det där kan kosta vad som helst. Är abs-enheten körd så är det skroten. Jag hade i te köpt den.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Jesper328
22 mars 2017 · 2 371 Inlägg

Med lite tur så kanske du får 6-7000kr, max.

Abs'en kan ju vara allt från pump/enhet till ett kabelbrott.
Begagnade startmotorer går på minst 500kr (om man lyckas hitta en så billig).
Sen ska du ha ett nytt däck eller ventil, har du ingen däckmaskin så blir det ju extra pengar där också.

Även om du kan klämma ur en vinst efter alla utgifter så är det inte värt arbetet.

Har ett par "vänner" som brukar köpa och fixa en massa Oplar, Astra G för att vara mer exakt. (-98>-04).
Vet inte hur dom lyckas sälja så fula bilar, men det går tydligen att göra stålars på dom.

Vilka bilar jag tjänar pengar på vågar jag nog inte säga. smile

Up the RA
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 mars 2017 · 17 478 Inlägg

Jesper328 skrev:
Med lite tur så kanske du får 6-7000kr, max.

Abs'en kan ju vara allt från pump/enhet till ett kabelbrott.
Begagnade startmotorer går på minst 500kr (om man lyckas hitta en så billig).
Sen ska du ha ett nytt däck eller ventil, har du ingen däckmaskin så blir det ju extra pengar där också.

Även om du kan klämma ur en vinst efter alla utgifter så är det inte värt arbetet.

Har ett par "vänner" som brukar köpa och fixa en massa Oplar, Astra G för att vara mer exakt. (-98>-04).
Vet inte hur dom lyckas sälja så fula bilar, men det går tydligen att göra stålars på dom.

Vilka bilar jag tjänar pengar på vågar jag nog inte säga. smile

Nej, håller med. Kommer jag över en äldre Toyota så köper jag den och flippar direkt.  Man gör en femma då och då på det. Äldre BMW E39 går lustigt nog att kränga av för rätt sjuka summor om det sitter rejäla maskiner i. Tips.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
eliastigerblad
23 mars 2017 · 14 Inlägg

Okej, får se hur det blir. Annars kanske det bara blir en bil o ha lite kul med eftersom det endast är 1000 kr och för det priset är det ju ingen förlust så sätt. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang