Import av Skyline R33

Lukas0120
17 april 2017 · 7 Inlägg

Tjenare! Har länge velat importera en Skyline och har kollat runt ett par månader nu. Har hittat en väldigt välskött och snygg R33:a från holland och har haft en del kontakt med säljaren. Har tänkt ha den till olika event / utställningar men vill självklart kunna köra den lagligt på gatan också. Problemet är att jag inte har speciellt bra koll om den kan gå igenom besiktningen eller inte. Är ny inom det här området så skulle gärna uppskatta all hjälp jag kan få.

Nedanför är dem 2 av bilarna jag kollat på. Båda ska vara fullt lagliga att köra i Holland men vet som sagt ej vad dem har för kvar där. Skulle vara super och någon kunde kolla på detta snabbt och ge mig några tips eller tankar! Tack på förhand!

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai … mp;top=1:1

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai … geNumber=1

Rikard_Persson NISMO <3
17 april 2017 · 1 065 Inlägg

GTRn ser ut att vara single turbo och de kommer bli problem i Sverige då den ska vara twin turbo för att inte besiktingsgubbarna ska bli sura. GTSTn är ett säkrare kort ur den synpunkten. Kan dock bli problem vid regbesiktningen när dom är så pass trimmade då den ska vara original där sad

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
crankarnRs
17 april 2017 · 116 Inlägg

Den kommer inte gå att besiktiga som den är. Om du inte registrerar den som ombyggt fordon.

Rikard_Persson NISMO <3
17 april 2017 · 1 065 Inlägg

crankarnRs skrev:
Den kommer inte gå att besiktiga som den är. Om du inte registrerar den som ombyggt fordon.

Och de kan bli rätt tuft. Mycket man måste bygga om för att klara de.

Lättaste är att importera en original eller köpa en trimmad i Sverige.

Senast redigerat av cat_fish_1 (17 april 2017)

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang