3453
Sök

Köpråd: Vw Passat 2.0T fsi

10 164 Inlägg
18 maj 2017
#21
Evildan skrev:
Djo skrev:
Evildan skrev:
På vilket vis är Fordmotorn sämre än den nedlagda Volvofemman menar du?
Plattan C1 är ju snarare Fords, eftersom Ford köpte konkurshotade Volvo Cars.

Jobbat på volvo verkstad och skulle aldrig köpa en volvo med ford motor dom är rätt hemska överlag, Både köra och skruva med.

Plattan delas mellan ford och volvo vem som utvecklade den vet jag helt ärligt faktiskt inte.

Vet att ford dock har enklare hjulupphängning i stål medan på volvo bilarna är det aluminium sen vad som är bäst det är en annan fråga.

Dessutom ju mer ford det är i en volvo ju mer problem med bilarna och det kommer man inte ifrån.

Jag däremot anser att det är en trevlig motor som är väldigt lättskruvad men vi har alla olika preferenser och kunskaper.
Plattan togs fram av Tyska Ford med hjälp av Mazda och Volvo, sådana kunskaper har jag trots att jag inte arbetat på Volvo bilverkstad. wink
Jag håller inte med gällande negativ påverkan kvalitetsmässigt då V70II av många anses som en bättre konstruerad bil än V70N. Jag är som bekant inte särskilt imponerad av någon av de tu.
Jag vågar däremot påstå att en Mondeo Mk4 i regel är mindre problembenägen än V70II och således ett klokare köp.

Slött segt och hemskt är väl vad jag tycker om ford motorerna men visst för någon som bara vill flytta på aselet en liten bit funkar det säkert jag skulle inte stå ut.

Ja då är det en ford/volvo/mazda bottenplatta du ser smile

V70 II har ju mer problem än v70N iallafall gällande elfel på dom tidiga modellerna och felaktiga kabel stammar i motorrummet som i vissa fall vart avskavda pga felmontering. Även kablage mellan dörr och kaross något v70N är skonade från.

V70N kan dock få problem med skuff kablaget ibland dock inte lika vanligt som ovannämnda elfel på v70 II.

Däremot har v70N problem med stag i framvagnen och pre facelift hade problem med pixelfel och kalllödningar i mätarhusen,

Något v70 II har är ju länkarmsbusningarna i bakvagnen det är en bristfälig punkt, Även gnissel från skuffen,

Om vi ej tar v70 så har vi v50/s40/c30 alla bygda på ford focus, Dessa modeller käkar hjullager har ständiga elfel på tidigare årsmodeller, skuff handtagen går på strejk och är elektriska dom med, och nummerskylts belysningen ärgar sönder och samman på alla ovannämnda modeller.

Summa sumarum alla bilar har sina fel och brister, Jag skulle aldrig köpa en ford iallafall när jag sett hur stora problem det är med ford grejer i volvo bilar.

Alla får vi självklart tycka olika.
Senast redigerat av Djo (18 maj 2017)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Evildan
18 maj 2017
#22
Djo skrev:
Evildan skrev:
Djo skrev:

Jobbat på volvo verkstad och skulle aldrig köpa en volvo med ford motor dom är rätt hemska överlag, Både köra och skruva med.

Plattan delas mellan ford och volvo vem som utvecklade den vet jag helt ärligt faktiskt inte.

Vet att ford dock har enklare hjulupphängning i stål medan på volvo bilarna är det aluminium sen vad som är bäst det är en annan fråga.

Dessutom ju mer ford det är i en volvo ju mer problem med bilarna och det kommer man inte ifrån.

Jag däremot anser att det är en trevlig motor som är väldigt lättskruvad men vi har alla olika preferenser och kunskaper.
Plattan togs fram av Tyska Ford med hjälp av Mazda och Volvo, sådana kunskaper har jag trots att jag inte arbetat på Volvo bilverkstad. wink
Jag håller inte med gällande negativ påverkan kvalitetsmässigt då V70II av många anses som en bättre konstruerad bil än V70N. Jag är som bekant inte särskilt imponerad av någon av de tu.
Jag vågar däremot påstå att en Mondeo Mk4 i regel är mindre problembenägen än V70II och således ett klokare köp.

Slött segt och hemskt är väl vad jag tycker om ford motorerna men visst för någon som bara vill flytta på aselet en liten bit funkar det säkert jag skulle inte stå ut.

Ja då är det en ford/volvo/mazda bottenplatta du ser smile

V70 II har ju mer problem än v70N iallafall gällande elfel på dom tidiga modellerna och felaktiga kabel stammar i motorrummet som i vissa fall vart avskavda pga felmontering. Även kablage mellan dörr och kaross något v70N är skonade från.

V70N kan dock få problem med skuff kablaget ibland dock inte lika vanligt som ovannämnda elfel på v70 II.

Däremot har v70N problem med stag i framvagnen och pre facelift hade problem med pixelfel och kalllödningar i mätarhusen,

Något v70 II har är ju länkarmsbusningarna i bakvagnen det är en bristfälig punkt, Även gnissel från skuffen,

Om vi ej tar v70 så har vi v50/s40/c30 alla bygda på ford focus, Dessa modeller käkar hjullager har ständiga elfel på tidigare årsmodeller, skuff handtagen går på strejk och är elektriska dom med, och nummerskylts belysningen ärgar sönder och samman på alla ovannämnda modeller.

Summa sumarum alla bilar har sina fel och brister, Jag skulle aldrig köpa en ford iallafall när jag sett hur stora problem det är med ford grejer i volvo bilar.

Alla får vi självklart tycka olika.

Men du tycker fel.

10 164 Inlägg
18 maj 2017
#23
Evildan skrev:
Djo skrev:
Evildan skrev:

Jag däremot anser att det är en trevlig motor som är väldigt lättskruvad men vi har alla olika preferenser och kunskaper.
Plattan togs fram av Tyska Ford med hjälp av Mazda och Volvo, sådana kunskaper har jag trots att jag inte arbetat på Volvo bilverkstad. wink
Jag håller inte med gällande negativ påverkan kvalitetsmässigt då V70II av många anses som en bättre konstruerad bil än V70N. Jag är som bekant inte särskilt imponerad av någon av de tu.
Jag vågar däremot påstå att en Mondeo Mk4 i regel är mindre problembenägen än V70II och således ett klokare köp.

Slött segt och hemskt är väl vad jag tycker om ford motorerna men visst för någon som bara vill flytta på aselet en liten bit funkar det säkert jag skulle inte stå ut.

Ja då är det en ford/volvo/mazda bottenplatta du ser smile

V70 II har ju mer problem än v70N iallafall gällande elfel på dom tidiga modellerna och felaktiga kabel stammar i motorrummet som i vissa fall vart avskavda pga felmontering. Även kablage mellan dörr och kaross något v70N är skonade från.

V70N kan dock få problem med skuff kablaget ibland dock inte lika vanligt som ovannämnda elfel på v70 II.

Däremot har v70N problem med stag i framvagnen och pre facelift hade problem med pixelfel och kalllödningar i mätarhusen,

Något v70 II har är ju länkarmsbusningarna i bakvagnen det är en bristfälig punkt, Även gnissel från skuffen,

Om vi ej tar v70 så har vi v50/s40/c30 alla bygda på ford focus, Dessa modeller käkar hjullager har ständiga elfel på tidigare årsmodeller, skuff handtagen går på strejk och är elektriska dom med, och nummerskylts belysningen ärgar sönder och samman på alla ovannämnda modeller.

Summa sumarum alla bilar har sina fel och brister, Jag skulle aldrig köpa en ford iallafall när jag sett hur stora problem det är med ford grejer i volvo bilar.

Alla får vi självklart tycka olika.

Men du tycker fel.

Ja isåfall så tycker du än mer fel.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Evildan
18 maj 2017
#24
Djo skrev:
Evildan skrev:
Djo skrev:

Slött segt och hemskt är väl vad jag tycker om ford motorerna men visst för någon som bara vill flytta på aselet en liten bit funkar det säkert jag skulle inte stå ut.

Ja då är det en ford/volvo/mazda bottenplatta du ser smile

V70 II har ju mer problem än v70N iallafall gällande elfel på dom tidiga modellerna och felaktiga kabel stammar i motorrummet som i vissa fall vart avskavda pga felmontering. Även kablage mellan dörr och kaross något v70N är skonade från.

V70N kan dock få problem med skuff kablaget ibland dock inte lika vanligt som ovannämnda elfel på v70 II.

Däremot har v70N problem med stag i framvagnen och pre facelift hade problem med pixelfel och kalllödningar i mätarhusen,

Något v70 II har är ju länkarmsbusningarna i bakvagnen det är en bristfälig punkt, Även gnissel från skuffen,

Om vi ej tar v70 så har vi v50/s40/c30 alla bygda på ford focus, Dessa modeller käkar hjullager har ständiga elfel på tidigare årsmodeller, skuff handtagen går på strejk och är elektriska dom med, och nummerskylts belysningen ärgar sönder och samman på alla ovannämnda modeller.

Summa sumarum alla bilar har sina fel och brister, Jag skulle aldrig köpa en ford iallafall när jag sett hur stora problem det är med ford grejer i volvo bilar.

Alla får vi självklart tycka olika.

Men du tycker fel.

Ja isåfall så tycker du än mer fel.

Du tycker mest fel.

10 164 Inlägg
18 maj 2017
#25
Evildan skrev:
Djo skrev:
Evildan skrev:

Men du tycker fel.

Ja isåfall så tycker du än mer fel.

Du tycker mest fel.

Kanske men jag har mest rätt iallafall.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Evildan
18 maj 2017
#26
Djo skrev:
Evildan skrev:
Djo skrev:

Ja isåfall så tycker du än mer fel.

Du tycker mest fel.

Kanske men jag har mest rätt iallafall.

Aldrig!

Nåväl, nu får du lugna ned dig lite. wink
Åter till ämnet.

25 Inlägg
18 maj 2017
Trådstartare
#27
Såå? Någon som kan hjälpa en? Är så trött på att titta på alla olika bilar.

Evildan
18 maj 2017
#28
Bilarx skrev:
Såå? Någon som kan hjälpa en? Är så trött på att titta på alla olika bilar.

Du har ju fått en mängd förslag varav tre från mig som varken är Japanska eller Volvo.

10 164 Inlägg
18 maj 2017
#29
Evildan skrev:
Djo skrev:
Evildan skrev:

Du tycker mest fel.

Kanske men jag har mest rätt iallafall.

Aldrig!

Nåväl, nu får du lugna ned dig lite. wink
Åter till ämnet.

Jag är lugn wink Men yes back to topic smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

4 236 Inlägg
20 maj 2017
#30
Jag är ganska säker på att olja med låg viskositet (5w-30 0w-30 etc.) och/eller förlängt oljebytesintervall är orsaken till trubbel och haverier med dessa motorer

ett foruminlägg hos Nordic Audi:
https://nordicaudi.com/forum/thread/121 … _id/713877

Det är svårt att göra ett kap när man köper en Renault

10 164 Inlägg
20 maj 2017
#31
Volvo har kört med 0w30 sedan 00 i sina bilar och dom motorerna håller 60-70-80 tusen mil om inte mer. och dessa bilar har 2000 mila intervall.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D


Sök