5625
Sök

nån som vet vad som kan va fel om bilen inte går som den ska men rätt vad det är så går den som den ska??

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
som rubriken lyder så går bilen inte riktigt som den ska men ibland så går den bra och då drar den iväg som fasen men som sagt så går den för det mesta inte riktigt som den ska... nån som har nått tips på vad det kan vara?? har bytt soppa filter utan resultat och stiften är bytt i fjol men den var likadan då med.. kan mina dubbla open air filter vara skitig eller fel inställd tändning eller nått sånt?? tycker öven den tar lite mkt soppa.. typ 1,5 liter hård körning

och om nån inte förstår att titta vad jag har för bil så handlar det om en sierra med 2,9 liters V6:a

tack på förhand

smile
Senast redigerat av _Glenne_ (19 juni 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

10 287 Inlägg
19 juni 2007
Stanna och öppna huven och kolla att den går på alla burkar nästa gång den går dåligt.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
jaa den går rent och fint när den går dåligt.. den blir bara inte lika pigg som den ska vara

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

FreddeK
19 juni 2007
_Glenne_ skrev:
jaa den går rent och fint när den går dåligt.. den blir bara inte lika pigg som den ska vara

Du måste nog specificera dig lite ytterligare.roll

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
Freddeponken skrev:
_Glenne_ skrev:

Du måste nog specificera dig lite ytterligare.roll

joo men alltså den går rent och fint men är inte lika pigg som den ska vara när den går dåligt... enda förklaring jag kan ge just nu.... den är slöare än den ska vara men den går alltså rent och fint endå... vet inte hur jag ska förklara tyvärr roll

men om man inte kände till bilen så skulle man tro att den ska gå så där eftersom den går rent och fint motormässigt men jag som vet hur den ska gå märker ju när den går sämre och bättre... typ som att man tänker sig att den skulle få för lite luft eller för mkt soppa eller nått sånt.... därför jag tänkte göra ren sportfilterna idag och hoppas på det bästa tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (19 juni 2007)

Sök