5527
Sök

Mysko insug till Opel 16v motorn????

658 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
Jag köpte mig en Opel vectra 2000 nyligen och jag fick diverse skräp i en låda med men vid närmare koll så ligger där ett insug med väldigt långa kanaler och på det står det LEXMAL eller nåt och står oxå på ovansidan DOHC 16v 2.0 alltså motorn och sen RAM INDUCTION typ.... Men vad e detta?

Kung
191 Inlägg
19 juni 2007
sätt dit det och kolla om du märker någon skillnad.. ägaren innan kanske hade ett litet projekt på g

Student
232 Inlägg
19 juni 2007
det är ett triminsug. du kan läsa mera om det på
http://www.lexmaul.de/catalog/product_i … 725895ed03

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...

opelmtx
19 juni 2007
Fear38 skrev:
Jag köpte mig en Opel vectra 2000 nyligen och jag fick diverse skräp i en låda med men vid närmare koll så ligger där ett insug med väldigt långa kanaler och på det står det LEXMAL eller nåt och står oxå på ovansidan DOHC 16v 2.0 alltså motorn och sen RAM INDUCTION typ.... Men vad e detta?

Kan köpa det om du inte vill ha det tongue

V4
218 Inlägg
19 juni 2007
Säger någon så är det nog värt att behålla tongue

I reject the reality and substitute my own.
//Adam Savage

Reparatör
306 Inlägg
19 juni 2007
Det är ett lexmaul insug. Det funkar fint om du vill ha mer effekt på höga varv men på bekostnad av lågvarvsegenskaperna.
Har själv kört med det men skrotat det på grund av att bilen blev helt orkeslös på låga varv. På min motor gav det mer effekt med ett originalinsug som var ordentligt putsat i kanalerna och matchat mot toppen.

Sök