Audi A6 avant, 2017. Honeycomb grill.

it_mutt Avstängd
3 augusti 2017 · 10 388 Inlägg

http://indianautosblog.com/wp-content/uploads/2014/09/2015-Audi-A6-facelift-vs-older-model-front.jpg


Om du jämför fronten på före och efter facelift, så finns där ju en del skillnader.

- - - Edit - - -

Sen om grillens skillnader i sig är så enkel som ex.vis infästningen, låter jag givetvis vara osagt

Senast redigerat av it_mutt (3 augusti 2017)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
spaken
3 augusti 2017 · 23 Inlägg

Det borde man ju iofs kunna kolla upp hos audi, dom om någon bör ju ha koll på det.

it_mutt Avstängd
3 augusti 2017 · 10 388 Inlägg

spaken skrev:
Det borde man ju iofs kunna kolla upp hos audi, dom om någon bör ju ha koll på det.

HAHAHAHA!

Ehm...ja..möjligen med rätt person. De flesta kommer titta på vagnr och se att de är olika (vilket det iofs är) och säga "nej det är olika grillar". Tyvärr. Men möjligen möjligen om du hittar någon gubbe i servicehallen som har keps för att dölja flinten...och inte för att visa att han inte kan skilja på "bak" och "fram" typ.

(Jo, det kan gå, men chansen är ganska liten, tyvärr. O nej, det gäller givetvis inte bara audi)

- - - Edit - - -

Nu är ju förhållandet mellan bilarna på bilden jag postade inte riktigt rättvist. Men, jag vill få det till att faceliftgrillen verkar...större.

Ser även ut som om det skulle kunna skilja i böjen/hörnet från sida->undersida. Att det skulle vara hårdare på faceliften.

Men, det kan som sagt ha att göra med vinklar osv.

Senast redigerat av it_mutt (3 augusti 2017)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
spaken
3 augusti 2017 · 23 Inlägg

jo att det är olika från bil till bil vet ju jag med. men det jag vill veta är funkar det med en facelift grill från 2015 och uppåt på en 2017. det är ju inte en skitkomplicerad fråga och någon på audi bör ju kunna svara på det. jag hittar ju massa grillar från 2015....

it_mutt Avstängd
3 augusti 2017 · 10 388 Inlägg

spaken skrev:
jo att det är olika från bil till bil vet ju jag med. men det jag vill veta är funkar det med en facelift grill från 2015 och uppåt på en 2017. det är ju inte en skitkomplicerad fråga och någon på audi bör ju kunna svara på det. jag hittar ju massa grillar från 2015....

Fast, alltså, hittar du en faceliftgrill, så passar den. Enda undantaget är väl då MÖJLIGEN om du blandar in s-line osv.

Men, om vi säger såhär; En faceliftgrill från en bil som är tillverkad första dagen efter faceliften, passar på en bil som är tillverkad 789 dagar senare (ja, så långe det är samma modellserie givetvis).

Det är alltså före och efter facelift det inte (verkar det som) går att blanda hej vilt. En grill som passar 2011-2014/15 passar alltså inte en 2015B/2016->.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
spaken
4 augusti 2017 · 23 Inlägg

Jag måste vara helt dum i huvet eller så¨är du otydlig delux ahahahah jag fattar väl att en grill på samma modell passar. men svara ja eller nej på den här frågan: funkar en grill från en 2015 (facelift) på 2017 (facelift)?

it_mutt Avstängd
4 augusti 2017 · 10 388 Inlägg

spaken skrev:
Jag måste vara helt dum i huvet eller så¨är du otydlig delux ahahahah jag fattar väl att en grill på samma modell passar. men svara ja eller nej på den här frågan: funkar en grill från en 2015 (facelift) på 2017 (facelift)?

Fast...det har vi redan avhandlat wink


it_mutt skrev:
Fast, alltså, hittar du en faceliftgrill, så passar den. Enda undantaget är väl då MÖJLIGEN om du blandar in s-line osv.
[...]
Men, om vi säger såhär; En faceliftgrill från en bil som är tillverkad första dagen efter faceliften, passar på en bil som är tillverkad 789 dagar senare (ja, så långe det är samma modellserie givetvis).
[...]
Det är alltså före och efter facelift det inte (verkar det som) går att blanda hej vilt.[/b] En grill som passar 2011-2014/15 passar alltså inte en 2015B/2016->.

För att göra det superjättetydligt; JA en grill som är till en facelift passar alla bilar som är facelift.




Under förutsättning att det inte blandas in S-line-utrustning och annat, då kan det givetvis skilja. Men i basutförande.

Senast redigerat av it_mutt (4 augusti 2017)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
spaken
4 augusti 2017 · 23 Inlägg

Tack! då beeställer jag en 2015 facelift grill och hoppas att den passar ^^

Ekansvahn
6 september 2017 · 3 Inlägg

Fått tag på någon grill ännu?
abt-sportsline.de brukar har bra tillbehör till Audi? Jag beställde själv ny grill därifrån. Pratade med Thomas på Maptun Performance och han kollade så att allting passade och beställde hem den åt mig.

spaken
17 september 2017 · 23 Inlägg

Ekansvahn skrev:
Fått tag på någon grill ännu?
abt-sportsline.de brukar har bra tillbehör till Audi? Jag beställde själv ny grill därifrån. Pratade med Thomas på Maptun Performance och han kollade så att allting passade och beställde hem den åt mig.

Skickade ett PM till dig smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang